فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: اولویت نخست پروژه‌های نفتی ستاره خلیج‌فارس می‌تواند نزدیک ۵۰ درصد کل بنزین کشور را تأمین کند.
کد خبر: ۹۰۱۲۷۴۸
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴


به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سردار عباد الله عبداللهی امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه سپاه همان‌گونه که امام فرمودند: حافظ انقلاب است در هرجایی که احساس کند مشکلی وجود دارد و تنگنا‌هایی وجود سپاه پاسداران وظیفه دارد. اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس نیز همین‌گونه بود و در آنجا که توانستیم در برابر کل دنیا، لشکر‌های تا بیخ دندان مسلح و کشور‌های شرق و غرب موفق شویم، این موفقیت اول از هر چیز به خاطر آن نفس مسیحای حضرت امام (ره) بود و بعد هم مردم که پشتوانه بزرگ و عظیم کشور بودند.
وی بیان کرد: با تشکیل تشکل‌های بسیجی که مختص به یک گروه و یک شعبه نبود بلکه مختص به اقشار مختلف مردم بود همه دست‌به‌دست هم دادند تا نظام به اینجا رسید و بعدازآن امروز وضعیت را مرور می‌کنند و می‌دانند دشمن چه جا‌هایی را نشانه می‌گیرد که آن بحث اقتصاد و معیشت مردم است.
سردار عبداللهی با اشاره به اینکه وضعیتی که امروز در منطقه وجود دارد به لطف امام زمان (عج) و مدیریت بسیار خوب مقام معظم رهبری است، گفت: امروز کشور ما از یک امنیت بسیار بالا برخوردار است که این بزرگ‌ترین نعمت است و اگر همه نعمت‌ها وجود داشته باشد، اما در کنارش امنیت نباشد به‌طور یقین مورد رضایت نیست و کسی نمی‌تواند زندگی را ادامه دهد.
وی تصریح کرد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) امروز با جمعیتی بالغ‌بر ۲۰۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم و بیش از یک‌میلیون جمعیت به‌صورت غیرمستقیم مشغول کار است و باید بگوییم ۲۰۰ لشکر سازنده در کشور داریم که می‌تواند بار سنگین ساخت‌وساز کشور را به عهده بگیرد و گرفته است.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) خاطرنشان کرد: ما در ۱۰ حوزه بزرگ کاری مانند نفت، گاز، آب، زیرساخت ریلی، جاده، بنادر، معادن، خطوط انتقال نفت و گاز و آی تی و سایر زیرساخت‌هایی که وجود دارد فعالیت داریم که همه این حوزه‌ها امروز واقعاً سرنوشت‌ساز هستند؛ این‌ها کار‌های بزرگی است که در کشور انجام می‌گیرد و حجم بسیار بالایی است.
وی اظهار داشت: در جلسه اقتصاد مقاومتی که با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد گزارشی ارائه دادیم مبنی بر اینکه قرارگاه ۴۰ ابر پروژه با مبلغ حدود ۱۱۸ هزار میلیارد تومان در کشور در سال ۹۷ به اتمام می‌رساند، شاید این جمله و عدد بسیار سنگین باشد، اما به لطف خداوند این کار انجام می‌گیرد.
سردار عبداللهی به ظرفیت و توانمندی‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) اشاره کرد و افزود: در سال ۹۵ و ۹۶، ۱۰۰ پروژه بزرگ را تعریف کردیم که ۷۵ مورد از این پروژه‌ها به اتمام و به بهره‌برداری رسید. ظرفیت‌های بسیار بزرگی در استان لرستان و حتی در کشور وجود دارد به‌طوری‌که ما در همه موارد مقام نخست راداریم، اما آن نوع مدیریت، کنترل و راهوری خیلی اهمیت دارد که ما بتوانیم این کار را انجام دهیم.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) عنوان کرد: وقتی گفته می‌شود در سال ۹۷ این تعداد پروژه تمام می‌شود، ۱۰ مورد از این پروژه‌ها مربوط به وزارت نفت است که با حدود ۲۲ میلیارد دلار امسال تمام می‌شود. اولویت نخست این پروژه‌های نفتی ستاره خلیج‌فارس است که می‌تواند نزدیک ۵۰ درصد کل بنزین کشور را تأمین کند که این به دست نیرو‌های توانمند نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال انجام است.
سردار عبداللهی گفت: وقتی این کار را خارجی‌ها گذاشتند و رفتند تصویرش را در دولت ارائه دادیم به‌طوری‌که یک مخروبه بود و امروز تصویر فعلی‌اش را به دولت ارائه دادیم که می‌تواند ۳۶۰ هزار بشکه را تبدیل به فرآورده کند. امروز بزرگ‌ترین سرمایه‌ای که در کشور وجود دارد نیروی انسانی، مدیران و ظرفیت‌هایی است که در هر منطقه وجود دارد.
وی در رابطه با پروژه‌های در دست اجرای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) اظهار داشت: در استان لرستان نیز پروژه‌هایی در دست انجام است؛ وقتی بحث از آزادراه می‌شود باید ویژگی، مشخصات فنی و عایدات آن را در نظر گرفت. امروز به علت غیر هندسی و غیرمهندسی‌بودن جاده‌های کشور تصادفات زیاد می‌شود و آمار‌های دل‌خراشی در کشور وجود دارد به‌طوری‌که سالانه حدود ۲۷ هزار کشته داریم و این آفت و تبعاتی برای جامعه دارد.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) آزادراه خرم‌آباد - اراک را یک پروژه عظیم دانست و عنوان کرد: با احداث آزادراه خرم‌آباد - اراک بحث اقتصادی، ایمنی و زیست‌محیطی و هم کوتاه بودن مسیر دنبال می‌شود.
وی در رابطه با پروژه راه‌آهن دورود - خرم‌آباد نیز بیان کرد: نباید صحبت دوستان در استان این باشد که راه‌آهن دورود - خرم‌آباد یک آنتن است که از دورود به خرم‌آباد وصل می‌شود و هیچ ارزشی و اثری ندارد، مهم این است این کریدور به جنوب کشور وصل می‌شود و به‌عنوان خط دوم برای حمل‌ونقل، ارتباطات با مرکزیت و شرق کشور در نظر گرفته می‌شود که باید در این راستا حرکت کنیم و دنبال حل آن باشیم.
وی ادامه داد: سالیانه ۱۳ تا ۱۴ میلیارد مترمکعب روان آب از استان لرستان خارج می‌شود، اما متأسفانه شهر‌های این استان آب پایدار ندارند و اگر مشکلی پیش بیاید، چگونه می‌توان موردنیاز مردم را تأمین کرد به همین دلیل باید به دنبال اجرای طرح‌های سدسازی در این استان باشیم.
فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا بیان کرد: سد معشوره یکی از پروژه‌های سدسازی مهم لرستان به شمار می‌رود که متأسفانه قربانی یک سری مسائل سیاسی در استان شده است، حوضه آبریز این سرعت ۱۵۰ کیلومتر بوده و درگذشته طراحی آن برای یک میلیارد مترمکعب انجام‌شده بود شاهد تأثیر ویژه این پروژه در توسعه استان بودیم.
سردار عبداللهی اظهار داشت: متأسفانه به دلایل مختلف اکنون تخصیص آب سد معشوره از یک میلیارد مترمکعب به حدود ۱۰۰ میلیون مترمکعب رسید آمادگی خود را برای اجرای دوباره سد معشوره اعلام کرده‌ایم و امیدواریم، مسئولان موانع و مشکلات پیش رو را برطرف کرده و شاهد عملیاتی شدن این پروژه بسیار مهم باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیا دارای ۱۲ هزار میلیارد تومان پروژه در لرستان است، افزود: باید در استان مسئولان مردم و نمایندگان تلاش خود را برای به نتیجه رسیدن طرح‌های نیمه‌تمام به کار گیرد، این موضوع درگرو تلاش مسئولان برای جذب اعتبارات ملی ساختمان که در بخشی از برخی از استان‌های اتفاق می‌افتد.
این مسئول در ادامه افزود: امسال قرارگاه خاتم‌الانبیا ۲۴۰ کیلومتر آزادراه را افتتاح خواهد کرد که از این میزان ۷۰ کیلومتر در لرستان قرار دارد.
فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا در ادامه اشاره‌ای نیز به طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد داشت و عنوان کرد: این پروژه دارای پیشرفت فیزیکی ۸۳ درصد بوده، اما همچنان مطالبات پرداخت نمی‌شود، از سوی دیگر سد تاج امیر نیز باوجوداینکه اعتباری به قرارگاه پرداخت‌نشده دوره پیشرفته به بهره‌برداری برسد.
سردار عبداللهی بیان کرد: آمادگی لازم برای احداث سد مخمل کوه راداریم، اما باید تمامی موارد و موانع بررسی‌شده و در این صورت شاهد اجرایی شدن پروژه باشد.
انتهای پیام/
ارسال نظرات