رییس اداره اکوی وزارت امور خارجه:
رییس اداره اکوی وزارت امور خارجه در آیین افتتاحیه چهارمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو با اشاره به اینکه صنعت گردشگری ابزار مهمی برای ترویج صلح و فرهنگ دوستی بین ملت ها به شمار می رود.
کد خبر: ۹۰۱۲۷۹۶
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸

رییس اداره اکوی وزارت امور خارجه در آیین افتتاحیه چهارمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو با اشاره به اینکه صنعت گردشگری ابزار مهمی برای ترویج صلح و فرهنگ دوستی بین ملت ها به شمار می رود؛گفت: یکی از اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی معرفی ابعاد برجسته تمدن هزاران سالانه کشور است و باید از ظرفیت‌های کشور در این حوزه استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان:ابوالفضل محمد علیخانی با توجه به اینکه تمدن هزاران ساله کشور موجب وحدت در جامعه می شود و  این تمدن به عنوان سرمایه‌ای گران‌بها است ؛افزود: صنعت گردشگری دارای رژیم منحصر به فردی است و با اندک سرمایه گذاری در مقایسه با سایر صنایع، بیشترین ارزش افزوده و سود اقتصادی را فراهم می کند.

وی با اشاره به توسعه پایدار گردشگری که مستلزم ایجاد همه زمینه های اقتصادی، اجتماعی و نهادسازی مرتبط می باشد ؛تصریح کرد: این جشنواره هم از این قاعده مستثنی نیست و برای ارتقای کیفیت آن لازم است که به این عناصر توجه شود.

رییس اداره اکوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه وزارت امور خارجه با ایجاد دیپلماسی اقتصادی و با بهره گیری از امکانات و ظرفیت های بخش های مختلف به این امر کمک می کند، خاطر نشان کرد: صنعت گردشگری به عنوان نمود توسعه سبز به کار می رود.

علیخانی افزود: وزارت امور خارجه به عنوان متولی مناسبت های خارجی و تسهیل کننده فعالیت های اقتصادی کشور، با ایجاد معاونت دیپلماسی اقتصادی در تلاش است تا با بهره گیری از امکانات و ظرفیت های مختلف در سطوح 2 جانبه، منطقه ای و بین المللی کشور را در دستیابی به این هدف گردشگری یاری کند.

وی با اشاره به اینکه فرش ایرانی نشان از فرهنگ غنی ایرانی دارد که توانسته در اقصی نقاط جهان در قلب آمریکا، اروپا جایگاه جهانی باز کند و نشان از توانایی ایران در گفتمان صلح جهانی داشته باشد؛عنوان کرد:  معرفی ابعاد برجسته تمدن هزاران ساله ایران را به‌عنوان یکی از اهداف عالی نظام  است و  هدف‌گذاری صورت گرفته برای ورود گردشگر به کشور تا سال ۲۰۲۰ به میزان ۲۰ میلیون نفر است.

ارسال نظرات