امام جمعه اردبیل گفت: برطرف کردن نیازهای جوانان نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت‌های متخصصان زبده است که باید نمایندگان مجلس برای ایجاد وزارتخانه مستقل برای جوانان اقدام کرده و با یک استراتژی مناسب برنامه‌های حوزه‌های جوانان را پیش ببرند.
کد خبر: ۹۰۱۲۸۴۷
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵

برطرف کردن نیازهای جوانان نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت‌های متخصصان زبده است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از تسنیم اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر امروز در دیدار با اعضای سازمانهای مردم نهاد و جوانان نخبه اردبیل اظهار داشت: تربیت نسل جوان موضوعی است که از اهمیت بسیار ویژه‌ای در آینده کشور برخوردار بوده و هنر تربیت از تمامی هنرهای موجود مهم بوده و باید فعایت تخصصی در ارتباط با ساماندهی امور جوانان و دغدغه‌های آنان تشکیل شود.

وی افزود: وزارت ورزش و جوانان در حوزه ورزش عملکرد مناسبی داشته ولی در حوزه جوانان سیستم مناسبی تعریف نشده و موفقیت قابل قبولی نداشته‌اند که باید به این نکته توجه داشت که ادغام وزارت ورزش و جوانان خیانتی بزرگ به کشور بود.

امام جمعه اردبیل گفت: متاسفانه تخصص‌های لازم در وزارت ورزش و جوانان برای برطرف کردن مشکلات جوانان و برنامه‌ریزی مناسب برای این حوزه وجود ندارد و نیاز است این دو وزارتخانه از همدیگر تفکیک شده و به نیازهای جوانان به طور تخصصی و کارشناسانه توجه شود.

عاملی اظهار کرد: برطرف شدن مشکلات و دغدغه‌های جوانان مهم‌تر از حوزه ورزش است چرا که جوان امروزی باید همراه و همقدم با علم دنیا پیشرفت کند و اگر مشکلات جوانان در سطح کشور کاهش نیابد این جوانان بی‌شک در آینده کشور تاثیر نخواهند گذاشت.

وی تصریح کرد: برطرف کردن نیازهای جوانان نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت‌های متخصصان زبده است که باید نمایندگان مجلس برای ایجاد وزارتخانه مستقل برای جوانان اقدام کرده و با یک استراتژی مناسب برنامه‌های حوزه‌های جوانان را پیش ببرند.

دستگاه‌های دولتی از تشکل‌های مردم نهاد در اجرای کارها استفاده کنند

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل نیز در این دیدار گفت: نهادهای دولتی و دستگاه‌های اجرایی استان برای حمایت از تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و جوانان فعال باید از فعالیت آن‌ها حمایت کرده و برخی کارهای خود را به جوانان واگذار کنند.

‌بهرام آقاخانی ‌اظهار داشت: برطرف کردن مشکلات حوزه جوان توسط اداره کل ورزش و جوانان امکانپذیر نبوده و باید تمام دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات جوانان فعالیت داشته باشند همانطور که در کشورهای پیشرفته دنیا تمام دستگاهها و نهادها برای حل مشکلات جوانان کشور همکاری می‌کنند.

وی افزود: فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در راستای حوزه‌های مختلف مفیده بوده و برای حمایت از این سازمانها انتظار داریم نهادها و دستگاه‌های دولتی اختیار برخی کارهای خود را به سازمان‌های مردم نهاد واگذار کنند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: افزایش خانه‌های جوان و ایجاد فضای مناسب اولویت اصلی اداره کل ورزش و جوانان است که باید این قشر مهم و تاثیرگدار جامعه را مورد توجه قرار داده و بتوانیم مباحثی همچون ازدواج آسان در جامعه را نهادینه کنیم.

وی بیان کرد: در حوزه مشارکتهای جوانان سال 92 هیچ سمنی در استان وجود نداشت و سال گذشته فعالیت 49 سازمان مردم نهاد در سطح استان به ثبت رسیده و 30 کارگاه آموزشی برای توانمندسازی اعضای سازمان‌های مردم نهاد برگزار کردیم.

آقاخانی بیان کرد: در سال 93 حدود 450 میلیون تومان تفاهم‌نامه با سازمانهای مردم نهاد منعقد شده که در استان فعالیت می‌کنند و در حوزه ازدواج نیز 10 جشنواره تجلیل از خیران و فعالان ازدواج در سطح شهرستان‌های استان برگزار شده است.

وی گفت: 30 نشست هم‌اندیشی برگزار کردیم که 11 هزار نفر جوانان در این نشست‌ها شرکت داشتند و افتتاح خانه جوان برای مستقر شدن سازمان‌های مردم نهاد سال گذشته در مرکز استان انجام شده که برنامه داریم در تمامی شهرستان‌های استان خانه جوان را افتتاح کنیم.

ارسال نظرات