خبرهای داغ:
نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در سفر خود به منطقه مرزی ارس، در جمع خبرنگاران آذربایجان شرقی، با اشاره به اهمیت امامزادگان و بقاع متبرکه در بین مردم، از این اماکن مقدس به عنوان قطب فرهنگی، دینی، تربیتی و اخلاقی جامعه نام برد.
کد خبر: ۹۰۱۲۸۷۱
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، آیت الله خراسانی افزود: با توجه به اینکه بقاع متبرکه و امامزادگان خاستگاه دینی توحیدی داشته و همواره مورد توجه موحدان بوده، مردم نیز همیشه در شرایط سخت به عنوان ملجا به آن پناه برده و آن را کانونی برای آرامش قلبی خود تقلی می کنند.

وی با بیان اینکه برای برخی ها وجود امامزادگان در دل جنگل ها، عمق کویر یا بر فراز قله کوهی با راهی صعب العبور جای سوال بوده و است، اظهارداشت: این سوال برای دو جریان مطرح است، جریانی که پرسشگر و کنجکاو بوده و جریان دیگر دارای انگیزه فاسد مذهبی برای ایجاد شبهات در بین مردم است.

امامزادگان؛ قطب فرهنگی، دینی، تربیتی و اخلاقی در جامعه هستند

آیت الله خراسانی ادامه داد: جواب هر دو جریان در اسناد مسلم تاریخی است و مطابق آن می توانند به پاسخ برسند و آن اینکه برای خاندان رسالت در طول تاریخ شرایط دشواری را ظالمان پیش آورده و تلاش کردند با آن ها مبارزه کنند از این رو امامزادگان در آن خفقان به مکان هایی پناه بردند که دور از دسترس ظالمان بوده و از جهت دیگر مردم آن منطقه معتقد به آن ها باشند تا بتوانند در آن مناطق زندگی کنند.

این عضو خبرگان رهبری وجود امامزادگان را محلی برای تقویت اخلاق مداری در بین مردم مهم خواند و بیان کرد: افرادی هم که تقید چندانی به ارزش ها ندارند خود را در این اماکن مقید به اصول و ارزش ها می کنند و این مهم باید در امامزادگان حفظ و تقویت شود.

آیت الله خراسانی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره منطقه آزاد ارس به عنوان منطقه تجاری و صنعتی، آرزو و مطالبه جدی حوزه علمیه قم و مراجع تقلید را رواج تولید و ایجاد اشتغال برای بهبود معیشت مردم بیان کرد.

این نماینده مردم خراسان رضوی در خبرگان رهبری تاکید کرد: اگر شعار مدنظر رهبر فرزانه انقلاب محقق شود ضمن بهبود وضع اشتفال جوانان و معیشت مردم، خودکفایی اقتصادی نیز حاصل می شود که عزت کشور در آن است.

ارسال نظرات