خبرهای داغ:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی:

اجرای طرح کارورزی برای اشتغال جوانان در واحدهای تولیدی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی در همایش کار و تلاشگر و تجلیل از صنعتگران و کارگران نمونه مراغه، گفت: طرح های کاروزی و مهارت آموزی در راستای ایجاد زمینه های مناسب برای اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در واحدهای تولیدی و صنعتی به اجرا در می آید.
کد خبر: ۹۰۱۲۹۰۶
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، میراحد حسینی افزود: با اجرای طرح کارورزی در واحدهای تولیدی و صنعتی، این واحدها از پرداخت 20 درصد سهم بیمه کارفرما معاف می شوند که این مر مشوقی برای اجرای این طرح خواهد بود.
وی اضافه کرد: طرح مهارت آموزی در محل کار نیز همانند طرح سابق استاد و شاگردی بوده که در آن واحدهای صنفی و تولیدی می توانند از مزایای آن بهره مند شوند.
حسینی گفت: صنعتگران و کارگران عاملان تولید، توسعه و پیشرفت کشور هستند که با برآورده کردن نیازها و مطالبات و رفع دغدغه های آنان، گام های موثری در رشد و بالندگی اقتصادی جامعه برداشته خواهد شد.
 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی اضافه کرد: اگر مدیریان نتوانند رابطه مناسبی بین کارفرما و کارگران ایجاد کنند، چرخ اقتصادی کشور با مشکل روبرو شده و در راه رسیدن به رشد و توسعه اقتصادی موفق نخواهیم شد.
مشاور استاندار آذربایجان شرقی نیز گفت: باتوجه به تاکیدات رهبری بر لزوم حمایت از تولید و کالای ایرانی، حمایت از تولیدکنندگان و کارگران بخش های تولیدی مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
ظفر محمدی افزود: در این راستا باید در کنار حمایت از صنعتگران، معیشت و امنیت شغلی کارگران نیز تامین شود تا به این وسیله کیفیت کالاهای تولید داخلی با سرعت بیشتری ارتقا یابد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراغه نیز گفت: ارتقای فرهنگ کار و حمایت از حقوق کارگران و تولیدکنندگان از راهبردهای اصلی این اداره است.
ناصر مظهریان با بیان اینکه هم اکنون 52 انجمن و تشکل صنفی کارگری در این شهرستان فعالیت می کند افزود: در سال گذشته نیز 10 انجمن و تشکل صنفی در این شهرستان تشکیل شده و در راستای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات و رفع دغدغه و مطالبات قشر کارگری فعال شده اند.
وی ادامه داد: در راستای ایجاد زمینه برای اشتغال و حمایت از بخش تولید در این شهرستان، از محل اعتبارات مناطق روستایی و عشایری و تبصره 18 تاکنون 850 میلیارد ریال تسهیلات برای 271 طرح تولیدی و اشتغال زایی مصوب شده و برای تایید به کمیته استانی ارجاع داده شده است.
وی اضافه کرد: همچنین 200 میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی و تبصره ماده 18 برای مشاغل روستایی در این شهرستان تخصیص یافته است.
وی افزود: هم اکنون 70 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در هفت واحد صنعتی و تولیدی این شهرستان در طرح کارورزی فعالیت کرده و مشغول به کار شده اند.
دادستان عمومی و انقلاب مراغه نیز با اشاره به لزوم حمایت از معیشت کارگران و بخش های تولیدی گفت: کارگران مجاهدان و تلاشگران جبهه اقتصادی در کشور هستند.
علی دلداری با انتقاد از عدم وجود اختیارات کافی در ادارات شهرستان های ویژه از جمله مراغه افزود: حوزه اختیارات مدیران این شهرستان باید متفاوت تر از اختیارات ادارات شهرهای کوچکتر باشد.
وی آمار بالای دریافت کنندگان بیمه بیکاری در این شهرستان را نگران کننده عنوان و اضافه کرد: ایجاد شعبه ویژه در شورای حل اختلاف برای حل و فصل اختلافات کارگران و کارفرمایان به صورت تخصصی از خواست های مردم این شهرستان بوده که به زودی محقق خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها