خبرهای داغ:
آیت‌الله علوی گرگانی مطرح کرد

لزوم توجه خیرین مدرسه ساز به وقف

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: خیرین علاوه بر ساخت مدارس برای دانش آموزان باید به ساخت و نوسازی مدارس علمیه و مساله وقف توجه داشته باشند.
کد خبر: ۹۰۱۲۹۳۳
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
لزوم توجه خیرین مدرسه ساز به وقف
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله علوی گرگانی پنجشنبه شب در دیدار جمعی از خیرین مدرسه ساز با اشاره به راه سعادت در آخرت اظهار کرد: آن چیزی که برای انسان در آخرت باقی می‌ماند کار خیر است و اموال دنیوی از بین می‌رود، حضرت زهرا (س) در شب عروسی خود، لباس عروسی را به یک فقیر بخشیدند.

وی ادامه داد: براساس آیات قرآن، انسان باید از آنچه در نزدش محبوب است، در راه خدا انفاق کند، عمل ائمه معصومین (ع) در انفاق الگویی برای ما شیعیان است و باید از آن‌ها الگو بگیریم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: همکاری دولت با خیرین مدرسه ساز اهمیت زیادی دارد، البته برخی از مشکلات تنها توسط دولت حل می‌شود.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به سنت گذشتگان در احداث مدارس اظهار کرد: خیرین در گذشته علاوه بر احداث مدارس علمیه، برای این مدارس، موقوفاتی ایجاد می‌کردند تا از این موقوفات هزینه‌های مدارس تامین شود، خیرین علاوه بر ساخت مدارس برای دانش آموزان باید به ساخت و نوسازی مدارس علمیه هم توجه داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: احسان کردن انسان را به مقام بالایی می‌رساند و ضروری است خیرین باید به وقف توجه داشته باشند.
ارسال نظرات