خبرهای داغ:
عضو جامعه خیرین مدرسه ساز شهر تهران مطرح کرد
عضو جامعه خیرین مدرسه ساز شهر تهران گفت: اکنون ۶۵۰ هزار خیر مدرسه در کشور داریم و در کشور‌های ترکیه، امارات و هند هم جامعه خیرین مدرسه ساز فعال است.
کد خبر: ۹۰۱۲۹۳۵
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۳
فعالیت ۶۵۰ هزار خیر مدرسه ساز در ایران
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، کاظم دلیلی امشب در دیدار جمعی از خیرین مدرسه ساز با آیت‌الله سبحانی با اشاره به سابقه جامعه خیرین مدرسه ساز کشور اظهار کرد: در یک دوره مدارس کشور سه نوبت و چهار نوبت بود، برای رفع این مشکل، جامعه خیرین مدرسه ساز تهران و کشور در سال ۱۳۷۸ تاسیس شد، اکنون ۶۵۰ هزار خیر مدرسه در کشور داریم و در کشور‌های ترکیه، امارات و هند هم جامعه خیرین مدرسه ساز فعال است.

وی ادامه داد: هر کدام از مناطق شهر تهران به اندازه یک استان است و به همین دلیل جامعه خیرین مدرسه ساز در سطح مناطق این شهر گسترش پیدا کرد، همچنین در هر کدام از شهرستان‌های کشور جامعه خیرین مدرسه ساز داریم.

عضو جامعه خیرین مدرسه ساز شهر تهران افزود: مدارس با عمر بالا یک نگرانی برای کشور است و با توجه به خطر زلزله، نوسازی مدارس قدیمی اهمیت دارد، همچنین به دنبال انتقال فرهنگ مدرسه سازی به نوجوانان هستیم.

دلیلی با اشاره به لزوم اختصاص وجوهات شرعی برای مدرسه سازی اظهار کرد: از آیت‌الله سبحانی درخواست می‌کنم که اجازه هزینه ثلث سهم امام را برای احداث مدرسه بدهد، برخی از خیرین ۱۱۰ مدرسه در کشور احداث کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت توان احداث تمام مدارس مورد نیاز را در کشور ندارد و باید خیرین مشارکت کنند تا تمام مدارس یک نوبته شود، در استان قم با وجود مشارکت زیاد خیرین در مدرسه سازی، هنوز ۴۰ درصد مدارس این استان دو نوبته است.
ارسال نظرات