خبرهای داغ:
امام جمعه هریس در خطبه های نمازجمعه این شهرستان با اشاره به سالروز ولادت امام زمان (عج) گفت: این روز به عنوان روز سربازان گمنام امام زمان نام گذاری شده است چراکه آن ها علاوه بر ایجاد امنیت برای کشور از نفوذ فرهنگی دشمن به مرزهای داخلی جلوگیری می کنند.
کد خبر: ۹۰۱۲۹۵۵
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام قهرمان احمدی، افزود: در طی دهه های گذشته در راستای حفظ امنیت و تامین آرامش در کشور بیش از 200 نفر از مجاهدان گمنام وزارت اطلاعات خود را فدای انقلاب کردند.
وی اظهار کرد: بسیاری از توفیقات نظام جمهوری اسلامی مرهون همکاری مردم با دستگاه اطلاعات و گزارش های مردمی در جلوگیری از توطئه ها و ناامنی کشور است.
حجت الاسلام احمدی یادآوری کرد: وزارت اطلاعات در چند سال گذشته با ضربه به 350 تیم تروریستی و کشف چندین تن مواد منفجره، 250 جلیقه و کمربند انتحاری و انهدام چند صد باند اشرار و قاچاقچیان سلاح، برای تامین امنیت مردم اهتمام جدی کرده است.
وی ادامه داد: حفظ سرمایه‌های علمی کشور از جمله دغدغه‌های اصلی وزارت اطلاعات بوده و تاکنون با اقدام های موثر سربازان گمنام امام زمان (عج) از آسیب رسانی به سرمایه‌های علمی کشور پیشگیری شده است.
حجت الاسلام احمدی گفت: وزارت اطلاعات از بدو شکل گیری تاکنون با انهدام شبکه‌های جاسوسی متعدد و شناسایی صدها نفر از افراد گرفتار شده در دام سازمان‌های اطلاعاتی، از آلوده شدن افراد و خروج اطلاعات استراتژیک و ارزشمند، دسترسی بیگانگان به منابع حیاتی کشور و انجام عملیات‌های خرابکارانه پیشگیری کرده است.
امام جمعه هریس همچنین با اشاره به مقام و منزلت معلم در دین مبین اسلام اظهار کرد: اگر ارزش اشخاص با میزان کارشان تعیین شود، بدون تردید معلمان برجسته ترین مقام ها را به دست خواهند آورد.
حجت الاسلام احمدی افزود: این قشر از جامعه مهمترین و حساس ترین کارها را به عهده دارند و آثار کارشان را با کمتر قشری می توان مقایسه کرد.
وی گفت: در درجه اول، انبیا و پیامبران الهی عهده‌دار این وظیفه مهم بودند و ماموریت تعلیم و تربیت مردم را به عهده داشتند و معلمان نیز کار آنان را ادامه می دهند.
حجت الاسلام احمدی به فرا رسیدن روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر نیز اشاره کرد و گفت: عمده فعالیت‌های این سازمان و جمعیت امداد رسانی به حادثه دیدگان در سوانح غیرمترقبه مانند سیل، زلزله، آتش سوزی، جلوگیری از امراض ناشی از فقر، تنگدستی و بیماری‌های مسری و تربیت پرستار برای ایجاد درمانگاه ها و بیمارستان های ثابت و سیار است.
وی اضافه کرد: صلیب سرخ و هلال احمر بزرگترین ارگان بین المللی برای تامین صلح و سلامت بشریت و تنها تشکیلاتی است که در زمان جنگ و در صلح برای کاهش دردهای بشری، تامین سلامت و شادمانی در جهان شبانه‌روز به کار اشتغال دارد.

ارسال نظرات