خبرهای داغ:
سرهنگ احسان الله رضاپور:

بسیج سازندگی رقیب بخش خصوصی نیست/ 10 هزار شغل ایجاد کردیم

مسؤول بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: بسیج سازندگی رقیب بخش خصوصی نیست و کارهای روی زمین مانده را انجام می دهد.
کد خبر: ۹۰۱۲۹۵۶
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، احسان‌اله رضاپور روز گذشته در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس استان اصفهان با گرامیداشت هفته بسیج سازندگی اظهار کرد: پس از انحلال جهاد سازندگی در سال ۶۹، بسیج سازندگی به دستور رهبر انقلاب با هدف پر کردن اوقات فراغت، ایجاد فرهنگ کار و تلاش و کمک به دولت در پروژه‌های محرومیت‌زدایی تشکیل شد.

وی افزود: در سال ۸۹ کلیه جهادگران کشور خدمت رهبر انقلاب رسیدند، ایشان در این جلسه افراد حاضر در اردو‌های جهادی را به آیه‌های مجسم قرآن تفسیر کرده و توصیه کردند به عنوان سفیران در مناطق محروم امر خدمت‌رسانی را انجام داده و با عمل به انقلاب دعوت کنید.

* بسیج سازندگی رقیب بخش خصوصی نیست

مسؤول بسیج سازندگی استان اصفهان با بیان این‌که هر جایی کاری بر زمین مانده بسیج سازندگی ورود می‌کند، تأکید کرد: رقیب بخش خصوصی نیستیم و هر جا دست نیازی از نهاد‌ها به طرف ما بیاید حاضر می‌شویم و به طور کلی اجرای کار‌های عام‌المنفعه که سودی در آن نباشد.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب دستور دادند از مازاد پروژه‌های قرارگاه خاتم‌الانبیا در مناطق محروم هزینه شود، ۱۲ میلیارد تومان از این اعتبارات در سطح مناطق محروم هزینه کرده‌ایم؛ در لایروبی قنوات، کشاورزی، دامداری و هر نیازی که بوده اقدام کردیم.

* بیابان‌زدایی ۱۰ هزار هکتار از بیابان‌های استان‌ها

رضاپور تصریح کرد: در بخش منابع طبیعی ۱۰ هزار هکتار از بیابان‌های استان‌ها را بیابان‌زدایی کرده‌ایم؛ اصلاح خاک و کاشت دو میلیون اصله نهال و انتقال پساب به سگزی از جمله این اقدامات بوده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های بسیج سازندگی برای مبارزه با آنفلوانزای حاد پرندگان در سال گذشته عنوان کرد: ۵۰۰ متخصص در سطح استان را به کار گرفتیم تا با قرنطینه و اقدامات لازم از گسترش بیماری جلوگیری کنند.

* ۱۰ هزار شغل ایجاد کردیم

مسؤول بسیج سازندگی استان اصفهان اظهار داشت: پس از ابلاغ دستورالعمل اقتصاد مقاومتی، ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در راستای اقتصاد مقاومتی پرداخت شده است که بررسی‌ها ۱۰ درصد انحراف را نشان می‌دهد که طبیعی و قابل قبول است، با این تسهیلات ۱۰ هزار اشتغال‌زایی انجام شده است.

وی با بیان اینکه هشت هزار و ۵۰۰ طرح در سال گذشته و ۷۰۰ طرح امسال اجرایی شدند، تصریح کرد: پرورش ماهی، مرغ بومی، بوقلمون، شترمرغ، کود کمپوست، قارچ، دام، صنایع‌دستی و تبدیلی، گیاهان دارویی و ... از جمله این طرح‌ها هستند؛ در حال حاضر از طرح‌های تولیدی عبور کرده و وارد فاز بسته‌بندی، بازاریابی و فروش با برپایی نمایشگاه شده‌ایم.

* اعزام ۳۰ هزار نفر به اردو‌های جهادی در سال گذشته

رضاپور با بیان این‌که سال گذشته ۳۰ هزار نفر به اردو‌های جهادی یک، سه، هفت و ۱۰ روزه اعزام شدند، ابراز داشت: اردو‌های جهادی تاکنون محدود به نوروز و تابستان بوده، اما این رویکرد مقطعی تغییر کرده است تا با استفاده از نیرو‌های بومی و پشتیبانی آن‌ها به صورت یک بازه ۳ تا ۵ سال از صفر تا ۱۰۰ فعالیت‌های لازم در آن منطقه را انجام دهیم.

وی با بیان این‌که یکی از مأموریت‌های تعریف شده بسیج سازندگی کمک در حوادث غیرمترقبه است، گفت: پس از زلزله کرمانشاه ساماندهی چند روستا به جمعیت ۱۵۰۰ نفر که ۵۰ تا ۶۰ درصد آن‌ها خانه‌های خود را از دست داده بودند به عهده بسیج سازندگی گذاشته شد.

* توزیع روزانه ۵ تا ۶ هزار غذای گرم در اولین روز‌های زلزله کرمانشاه

مسؤول بسیج سازندگی استان اصفهان یادآور شد: در کنار روستا‌های تحت پوشش، بخش‌های دیگری هم که نیاز به کمک داشتند را تحت پوشش داشتیم و روزانه ۵ تا ۶ هزار غذای گرم توزیع می‌کردیم، توزیع غذای گرم ادامه داشت تا خود مردم اعلام کردند که ادامه پیدا نکند، اما جیره خشک را همچنان ادامه دادیم.

وی اذعان داشت: کمک‌های ابتدایی قابل توجه بود، اما مقطعی بود، سوله‌ای را تعیین و کمک‌ها را به آنجا سوق دادیم و روز‌های بعد کمک‌ها از این مکان توزیع می‌شد؛ اینجا تقدیر ویژه می‌کنم از مردم اصفهان چرا که هنوز کمک‌هایشان ادامه‌دار است؛ از ابتدای زلزله حدود ۵۰۰ کانکس از کمک‌های مردمی و بودجه سپاه به مناطق ارسال کردیم.

رضاپور ادامه داد: پیشنهاد احداث ۱۲۰ واحد مسکونی را دادیم که با ساخت ۸۵ واحد موافقت شد، اما به دلیل بروکراسی اداری و برخی اقتضائات کار روی زمین ماند و تصمیم گرفتیم به کسانی که می‌خواهند خانه بسازند کمک کنیم.

* احصای ۱۱۰ مورد نیاز منطقه شرق اصفهان

مسؤول بسیج سازندگی استان اصفهان در پاسخ به سؤالی پیرامون مناطق محروم در شرق اصفهان که درگیر خشکسالی هستند، گفت: در جلسه‌ای با حضور مسؤولان ۱۰۱ مورد نیاز منطقه شرق را احصا و به تهران فرستادیم تا بودجه آن تخصیص پیدا کند.

وی با بیان این‌که آب، اشتغال و کشاورزی سه اولویت اصلی بسیج سازندگی است، تصریح کرد: یکی از اقدامات مؤثر در شرق، ایجاد گلخانه‌ها بوده است.

رضاپور در خصوص ماهیت فعالیت بسیج سازندگی تأکید کرد: کاری را بر اساس بودجه انجام نمی‌دهیم بلکه جهادی ورود می‌کنیم، با مشارکت مردمی و خیران کار را جلو می‌بریم، کار ما پیمانکاری نیست و صرفاً خدمت‌رسانی می‌کنیم.

* انتقال مصالح با چهارپا به پشت کوه فریدون‌شهر

مسؤول بسیج سازندگی استان اصفهان با بیان این‌که رقیب بخش خصوصی نیستیم، اضافه کرد: منطقه پشت کوه فریدون‌شهر که خودرو نمی‌تواند حرکت کند و با چهارپا مصالح را انتقال می‌دهیم و حداقلی‌ترین‌های بهداشتی را ندارند، کدام پیمانکار ورود می‌کند؟

وی در پاسخ به این سؤال که بسیج سازندگی چه تخصصی دارد که در حوزه‌های مختلف ورود می‌کند، گفت: کلیه اقشار برای خودشان بسیج دارند و از پتانسیل آن‌ها استفاده می‌شود، همه این کمک‌ها به صورت داوطلبانه انجام می‌شود، در زلزله کرمانشاه حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر که تقاضای حضور در منطقه را داشتند رد کردیم.

* امثال شهید حججی برآمده از اردو‌های جهادی هستند

رضاپور با اشاره به رعایت نکات اصولی در فعالیت‌های صورت گرفته تأکید کرد: طی خدماتی که در سال‌های متمادی انجام شده هیچ موردی نبوده که گفته شود استاندارد و اصولی نبوده، کار را برای رضا خدا انجام داده‌ایم، خودش هم کمک کرده است.

وی با اشاره به خودسازی پنهان در اردو‌های جهادی عنوان کرد: امثال شهید حججی، محمدی و شاهسنایی همه برآمده از این اردو‌های جهادی هستند.
ارسال نظرات