امام‌جمعه موقت یزد:

مردم برای تحقق شعار باید پیشگام باشند

امام‌جمعه موقت یزد عنوان کرد: به‌واسطه تدابیر و مدیریت رهبر معظم انقلاب، هر تصمیمی که توسط آمریکا در این خصوص اتخاذ شود به نفع ایران اسلامی خواهد بود.
کد خبر: ۹۰۱۲۹۶۰
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا مدرسی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر یزد با گرامیداشت اعیاد شعبانیه، بر لزوم بهره‌گیری از فرصت‌های این ماه مبارک برای خودسازی و رشد معنوی تأکید کرد و اظهار داشت: از ایام باقی‌مانده این ماه پرفضیلت باید برای مهیا شدن جهت ورود به ماه رمضان و نزدیک شدن به خداوند بهره جست.

امام‌جمعه موقت یزد در ادامه بابیان اینکه در طول عمر پربرکت انقلاب اسلامی دشمنان با انواع توطئه‌ها و فتنه‌انگیزی‌ها سعی در ضربه زن به این نظام مقدس داشتند و از هیچ حیله‌ای در این مسیر دریغ نکردند، یادآور شد: بافضل و عنایت خداوند و به برکت مدیریت و تدابیر امام راحل عظیم‌الشأن و مقام معظم رهبری و بصیرت و جان‌فشانی‌های مردم در مسیر اسلام، فتنه‌های دشمنان یک به یک خنثی‌شد و امروز نیز شاهد این هستیم که انقلاب اسلامی باقدرت و عزت روزافزون به مسیر خود ادامه می‌دهد.

عضو فق‌های شورای نگهبان بابیان اینکه استکبارجهانی سعی داشته تا انقلاب را از مسیر خود منحرف کند و مانع پیشرفت آن در منطقه شود و از طرفی همواره چشم طمع به غرب آسیا و کشور‌های اسلامی داشته است، بیان داشت: اقدامات و فتنه‌انگیزی‌های امروز آمریکا و هم‌پیمانانش در منطقه از سر ضعف و درخطر افتادن منافع آن‌ها است و به خوبی شاهد این هستیم که باوجوداین همه فتنه‌انگیزی‌ها، روزبه‌روز قدرت آن‌ها در منطقه غرب آسیا در حال کاهش است.

مدرسی ادامه داد: این وعده خداوند است که گروهی که به خدا توکل می‌کنند و از او طلب یاری کرده و در مسیر حق و نابودی ظلم مجاهدت و تلاش می‌کنند، بر دشمنان خود پیروز می‌شوند.

خطیب این هفته نماز جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که در این ایام، در رسانه‌ها و محافل مختلف زیاد به آن پرداخته می‌شود، مسئله تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج آمریکا از برجام یا ادامه دادن این توافق است؛ عنوان کرد: به‌واسطه تدابیر و مدیریت رهبر معظم انقلاب، هر تصمیمی که توسط آمریکا در این خصوص اتخاذ شود به نفع ایران اسلامی خواهد بود.

وی در این راستا تبیین کرد: باقی ماندن آمریکا در برجام به‌نوعی نشان از قدرت ایران اسلامی است که باعث شده تا برخلاف میل باطنی رئیس‌جمهور آمریکا، آمریکا در برجام باقی بماند؛ و این به معنای این است که آمریکا در شرایط فعلی نتوانسته تمام خواسته‌های خود را به ما تحمیل کند و مجبور به عقب‌نشینی شده است.

مدرسی اضافه کرد: خروج آمریکا از برجام نیز به نفع کشور خواهد بود چراکه به تعبیر غربی‌ها، به‌واسطه برجام قیدوبند‌هایی به ایران تحمیل شد که در تاریخ بی‌نظیر بوده است.

عضو فق‌های شورای نگهبان بابیان اینکه در این مدت طرف‌های غربی و آمریکا به تعهدات خود پایبند نبوده و بار‌ها برجام را نقض کردند، اظهار داشت: استکبار جهانی در این مدت از هیچ فشاری علیه کشور دریغ نکرد و بیش از این نیز قدرت نداشت، اما نتوانست به اهداف شوم خود دست یابد.

مدرسی در این راستا خاطرنشان کرد: البته گمان من است که آمریکا از برجام خارج نخواهد شد چراکه از این طریق می‌خواهد همچنان به کشور فشار بیاورد و مانع پیشرفت ایران شود.

امام‌جمعه موقت یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار سال و ضرورت حمایت جدی همه اقشار جامعه از تولید، کالا و سرمایه داخلی، اظهار داشت: حل معضلات اقتصادی کشور، فائق آمدن بر توطئه‌های دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی در این عرصه و بهبود معیشت جامعه درگرو حمایت جدی از تولیدات داخلی و توجه به همه ابعاد شعار سال است.

وی بابیان اینکه مردم برای تحقق شعار سال و رونق تولید داخلی باید پیشگام باشند و نقش اصلی را بر عهده‌دارند، عنوان کرد: مردم در این راستا معطل اقدامات و تدابیر دولتی نمانند و اقشار مختلف جامعه خودشان باید با در این عرصه با جدیت ورود پیداکرده و هم تولیدات و محصولات باکیفیتی عرضه کنند و هم متعصبانه از کالای داخلی حمایت کنند و با تشکیل گروه‌ها و تعاونی‌هایی، هوشمندانه و هدفمند کار را پیش ببرند.

مدرسی در ادامه با یادآوری در پیش بودن روز بزرگداشت شیخ کلینی و شیخ صدوق، اظهار داشت: این دوعالم وارسته و بزرگوار خدمات ارزنده و بی‌مانندی را به دین اسلام و تشیع ارائه کردند و هیچ مرجع تقلید و عارف و محقق دینی نیست که از آثار و کتاب‌های به‌جامانده از این عالمان گران‌قدر بهره نبرده باشد.

عضو فق‌های شورای نگهبان همچنین به فضائل شیخ غلامرضا یزدی اشاره کرد و عنوان کرد: دوران حیات و شیوه زندگانی این عالم وارسته از جنبه‌های مختلف قابل‌توجه است، که باید به‌عنوان الگویی مثال‌زدنی و کم‌نظیر مطرح شود.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: زندگانی ایشان ازنظر زهد، تواضع، ساده زیستی، شیوه و نحوه مبارزه با فرقه‌های انحرافی و مردم‌داری و روشن‌بینی باید موردتوجه همگان به‌خصوص روحانیون و طلاب قرار بگیرد.

اشاره به در پیش بودن روز بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج و لزوم توجه مسئولین ذی‌ربط و دستگاه‌های مسئول به برطرف کردن نیاز‌های این بیماران و کاهش رنج و تأمین هزینه‌های درمانی برای آن‌ها از دیگر نکات بیان‌شده توسط آیت‌الله مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار