امام جمعه درگز مشکل اساسی بشر امروزی با وجود تمامی این امکانات کمبود معنویت و قطع ارتباط با خدا است و این فاصله گرفتن از خدا و معنویت گمشده بشر امروزی است.
کد خبر: ۹۰۱۲۹۸۹
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام محمدحسین ایروانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلای الغدیر درگز برگزار شد، ضمن سفارش نمازگزاران به تقوا و عبادت الهی با اشاره به حدیثی از امام علی علیه السلام اظهار کرد: اساس تقوا ترک شهوت است، یعنی انسان اجازه ندهد شهوت و غضب بر او غلبه کند و او را به گناه آلوده کند و حیات تقوا به صدق و راستی است بدان معنا که اگر بخواهیم تقوایی با نشاط و زنده و پویا داشته باشیم باید صداقت و راستی را در زندگی خود ایجاد کنیم.

وی افزود: ورع اساس تقوا است و عزلت زیبایی آن، اینکه انسان با هر کسی معاشرت و دوستی نکند و معاشرت خود را محدود کند به انسان‌های با تقوا، نشانه عزلت در تقوا است.

ایروانی در ادامه سخنان خود با تبریک میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) و هفته‌ی عقیدتی سیاسی و معلم گفت: امروز با وجود رشد علمی، صنعتی و آسایش ظاهری، اضطراب‌ها در میان بشرکم نشده  بلکه بیشتر هم شده است.

وی علت این مشکلات را کمبود معنویت خواند و گفت: مشکل اساسی بشر امروزی با وجود تمامی این امکانات کمبود معنویت و قطع ارتباط با خدا است و این فاصله گرفتن از خدا و معنویت گمشده بشر امروزی است.

حجت الاسلام ایروانی گفت: امروز تمامی انسان‌ها به نوعی منتظر منجی هستند، همان گونه که ما در اسلام و جامعه اسلامی به دنبال ظهور مهدی موعود(عج) می‌باشیم چرا که موضوع مهم انتظار زمینه ساز امید در مکتب تشیع است.

وی افزود: به معنای عام کلمه بشریت منتظر موعودی هستند که آن‌ها را از پلیدی‌ها و بی عدالتی‌ها نجات دهد و به ساحل آرامش در پرتو معنویت برساند و با ایجاد حکومت الهی محبت و صمیمیت بین مردم به وجود آید و این محقق نمی‌شود مگر با آماده سازی خودمان برای ظهور این منجی.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه السلام گفت: خوشا به حال آن کسانی که مهدی ما را درک می‌کنند که اگر من در دوران آن حضرت می‌بودم تمام عمر مانند یک خادم در خدمت آن حضرت می‌بودم.

وی در پایان با اشاه به گرامیداشت یاد و خاطره شهادت علامه مطهری و روز معلم گفت: معلمی شغل انبیاست و کار معلمی بسیار ارزشمند است چرا که ادامه دهنده‌ راه پیامبران و تربیت کنندگان بشریت هستند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها