مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه ثبت نام در بخش معارفی تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد، اظهار کرد: تاکنون قریب به ۷ هزار نفر در چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم استان شرکت کرده اند.
کد خبر: ۹۰۱۲۹۹۰
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام محمد احمدزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، در نشست خبری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم با تبریک اعیاد شعبانیه و بزرگداشت مقام معلم بیان کرد: در طول سال مسابقات قرآنی متعددی توسط نهاد‌های مختلف در کشور برگزار می‌شود، اما مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه همه اقشار و بخش‌های جامعه را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی بالاترین سهمیه اعزام کشوری را دارد، افزود: این دوره از مسابقات قرآن کریم با توجه به جایگاه خراسان رضوی در کشور به عنوان قطب قرآنی، دارای اهمیت ویژه‌ای است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، در خصوص این دوره از مسابقات در سال جدید عنوان کرد: چهل و یکمین دوره مسابقات قران کریم در ۱۵ رشته و در قالب سه بخش آوای انفرادی، معارفی، آوا‌ها و نغمات دینی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام احمد زاده با بیان اینکه بخش آوایی انفرادی شامل قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم است؛ افزود: بخش معارفی نیز تفسیر قرآن کریم، حفظ و معارف احادیث و حفظ موضوعی قرآن را شامل می‌شود.

وی دعاخوانی، اذان، هم خوانی قرآن، انشاد انفرادی، همسرایی دو یا چند زبانه و مقطع خوانی گروهی قرآن کریم را جزء بخش آوا‌ها و نغمات دینی عنوان کرد و گفت: ثبت نام این دوره از مسابقات از بهمن ماه سال ۹۶ آغاز و تا ۱۰ اردیبهشت ماه سال جاری ادامه داشت.

حجت الاسلام احمد زاده با بیان اینکه ثبت نام در بخش معارفی تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد، اظهار کرد: تاکنون قریب به ۷ هزار نفر در این دوره از مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی شرکت کرده اند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: زمان برگزاری مسابقات در رشته‌های مربوط به آوای انفرادی، آوا‌ها و نغمات دینی از ۱۳ اردیبهشت در شهرستان‌ها به جز مشهد آغاز شده و تا ۲۳ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

حجت الاسلام احمد زاده افزود: مرحله استانی چهل و یکمین دوره از مسابقات قرآن کریم از اول تیر ماه تا ششم مرداد ماه سال جاری در مشهد مقدس و مرحله کشوری نیز از ۱۰ تا ۲۵ مهر ماه در اراک برگزار خواهد شد.

وی در خصوص برگزاری مسابقات در بخش معارفی گفت: مرحله شهرستانی مسابقات در بخش معارفی از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب ۱۰ خرداد به صورت الکترونیکی بدون محدودیت مکان و زمان برگزار و مرحله استانی بخش معارفی نیز ۲۱ تیرماه به صورت کتبی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام احمدزاده در خصوص منابع و محتوای آزمون رشته‌های معافی گفت: در رشته تفسیر قرآن کریم تفسیر سوره حجر بر اساس تفسیر نمونه، در حفظ و معارف موضوعی قرآن کریم حفظ و معارف ۴۰ موضوع اول بر اساس کتاب «با قرآن خوشبخت شوید» و در حفظ و معارف احادیث حفظ و معارف ۴۰ حکمت اول به جزحکمت ۳۰ بر اساس کتاب «زمزم حکمت» ترجمه و شرح ۱۱۰ حکمت نهج البلاغه می‌باشد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، افزود: در این دوره از مسابقات برای برادران و خواهران اهل سنت نیز منبع خاص آزمون در رشته تفسیر بر اساس کتاب تفسیر صفوت التفاسیر در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: در این دوره از مسابقات برای اولین بار، مرحله شهرستانی با اعزام تیم داوری از استان با هدف افزایش سطح کیفی مسابقات شهرستانی، تحقق عدالت در داوری مسابقات و بهره برداری آموزشی از ظرفیت اجرای مسابقات قرآن کریم اجرا می‌شود.

وی با ارائه گزارشی از چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم، اظهار کرد: اعزام ۶۶ نخبه قرآنی استان به مرحله کشوری مسابقات در ارومیه، کسب رتبه اول مدال آوری در کشور توسط نمایندگان قرآنی استان، کسب رتبه اول عملکرد تیمی توسط نخبگان تیمی استان، کسب رتبه اول رشته قرائت مسابقات بین المللی قران کریم روسیه توسط امیر لعل اول و انتخاب مختار دهقان به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین المللی قران کریم مالزی نتیجه برگزاری این دوره از مسابقات بوده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، در ادامه گفت: بیش از ۱۱ هزار نفر در چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم ثبت نام کرده بودند که با شرکت قریب به ۷ هزار نفر در مرحله شهرستانی، تعداد ۱۹۲ نفر در بخش خواهران و ۱۹۷ نفر در بخش برادران به مرحله استانی در مشهد راه یافتند و مجموعا ۶۶ نفر از دو بخش خواهران و برادران به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ جوایز ویژه‌ای در مرحله شهرستانی رشته‌های معارفی در نظر گرفته شده، گفت: به ۱۰ نفر از برگزیدگان نمره ۸۰ به بالا مبلغ ۵ میلیون ریال، نمره ۹۰ به بالا مبلغ ۷ میلیون ریال، نمره ۱۰۰ مبلغ ۱۰ میلیون ریال و به ۱۰ نفر از افرادی که در مسابقات حضور پیدا کرده اند به قید قرعه دو میلیون ریال اهدا می‌شود.

--
اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی
ارسال نظرات
پر بیننده ها