خبرهای داغ:
به همت بسيج سازندگي ناحيه مقاومت بسيج گلپايگان و همياري مردم روستاهاي در و شورچه، لايروبي قنوات روستا به طول 2000 متر صورت گرفت
کد خبر: ۹۰۱۳۰۰۴
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۶
بسیج سازندگی 
به گزارش خبرگزاری بسیج از گلپایگان، در راستای محرومیت زدایی و کاهش مهاجرت بی رویه مردم روستا به شهر، طرح لایروبی قنوات روستا‌های در و شورچه شهرستان گلپایگان به همت بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج گلپایگان و همیاری مردم روستا‌ها صورت گرفت.

این پروژه که مدت ۴۵ روز به طول انجامید با اعتباری معادل ۴۰۰ میلیون ریال سلسله چاه‌هایی به طول ۲ کیلومتر مرمت و لایروبی و وارد چرخه آبرسانی کشاورزی شد. با این اقدام جهادی بالغ بر ۱۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی و باغات دو روستا زیر کشت خواهد رفت و موجبات خوشحالی و شادمانی روستاییان را فراهم کرد. در این پروژه ۱۰ نفر به صورت روزانه مشغول فعالیت بودند که ثمره این تلاش افزایش ۴۰ درصدی دبی آب قنات را به دنبال داشته است.

بسیج سازندگی شهرستان گلپایگان در سال ۹۶ و ۹۷ بیش از ۳۰ پروژه کوچک و بزرگ جهادی را در دستور کار جهادی قرار داده است و تاکنون توانسته با حداقل امکانات و بودجه، اقدامات بزرگی را به انجام برساند.
حضور در سرپل ذهاب، درختکاری و بوته کاری، رنگ آمیزی، مرمت و شادب سازی مدارس شهرستان، آموزش صنایع دستی و حرفه آموزی و بازسازی روستا‌های محروم، راه اندازی کارگاه‌های کوچک زودبازده همراه با اعطای تسهیلات قرض الحسنه و ... از جمله اقدامات این نهاد با همکاری بسیجیان شهرستان است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها