حجه الاسلام والمسلمین سعیدی ایجاد تحول در وضعیت تشییع نسبت به قبل از انقلاب اسلامی با معرفی مکتب ارزشی در اسلام ناب را از اندیشه مطهری خواند و ادامه داد: رسالت حکومت دینی در رعایت اصول و فروع آن است لذا حاکمان دینی باید در حفظ دین بکوشند و از قدرت حاکمیت در راه اجابت آن اقدام نمایند.
کد خبر: ۹۰۱۳۰۶۷
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، بمناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه و گرامیداشت یاد و خاطر استاد شهید مطهری همایشی صبح امروز شنبه 15 اردیبهشت در مجتمع غدیر سپاه کربلا برگزار شد.
در این همایش حجه الاسلام والمسلمین علی سعیدی مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا ضمن تبریک ایام شعبانیه، میلاد حضرت حجه ابن الحسن عسگری(عج) و هفته معلم، با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری در توصیف شهید آیه الله استاد علامه مطهری، آثار شهید مطهری در هر عصر را برای اقشار جامعه همچنان  مفید دانست.
این مقام مسئول در عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: ویژه گی و توجه استاد مطهری به هر عصری (قبل و بعد از انقلاب) از او شخصیتی ممتاز ساخته بود، لذا اسلام شناسی تمام عیار این علامه  شهید، اولین ویژگی بارز ایشان بود.
حجه الاسلام والمسلمین سعیدی ایجاد تحول در وضعیت تشییع  نسبت به قبل از انقلاب اسلامی با معرفی مکتب ارزشی در اسلام ناب را از  اندیشه مطهری خواند و ادامه داد: رسالت حکومت دینی در رعایت اصول و فروع آن است لذا حاکمان دینی  باید در حفظ دین  بکوشند  و از قدرت حاکمیت  در راه اجابت آن اقدام نمایند.
وی نگرانی استاد مطهری و جهات حرکتی ایشان را در برابر سه جریان انقلاب کبیر فرانسه، انقلاب اکتبر شوروی و جریان ناسیونالیزم یا ملی گراها خواند و عنوان داشت: اندیشه سوفیگری و اندیشه فرق انحرافی چالش و معضل فرا روی مکتب اسلامی در صد سال اخیر است.
حجه الاسلام سعیدی با اشاره به شکل گیری تاریخ منافقین، تفکر بازرگان و نهضت آزادی که مرعوب هم شدند، اندیشه مطهری را پاسخ به تمامی شبهات خواند و گفت: زمان شناسی، اسلام شناسی و خط شناسی این معلم شهید  او را دارای شخصیتی ممتاز کرد و  این شخصیت بزرگ، جریان سطح منطقه  را که در تقابل اسلام ، ذات ربوبی و الهی قرار داشت، هوشمندانه در جبهه حق جریان شناسی می کرد.
مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا جهات، حرکت و اندیشه مطهری را معلول  مبارزه با سه جریان انقلاب کبیر فرانسه، انقلاب اکتبر شوروی و ناسیونالیزم و ملی گرایی  دانست.
وی با اشاره به اینکه مبنای حکومت ما در اندیشه مطهری و بزرگان انقلاب،  بر پایه دین و شریعت است، انقلاب اسلامی را از جهات عملی و تئوری از بین برنده شبهات دانست و افزود: اندیشه استاد مطهری خط بطلانی بر پدیده افیون پنداری دین و قرار گرفتن  در مدل مردم سالاری دینی در تراز  مدل لیبرال دمکراسی بود.
مسئول عقیدتی سیاسی دفتر فرمانده کل قوا دفاع تمام عیار و تبیین اسلام شناسی مطهری را از مهمترین ویژگی استاد شهید برشمرد و درباره هدف حکومت دینی و تفاوت آن با حکومت غرب و شرق  با بیان اینکه رابطه منافع ملی با اهداف ملی چه میزان است گفت: حمایت از فلسطین، حزب الله، مستضعفین و ایستادگی در مقابل استکبار یک هدف فراملی است، و در این گذر منافع ملی باید گونه ای ایجاد شود که با هدف مقابله با استکبار خللی ایجاد نکند.
وی نقش رسالت حکومت دینی در رعایت اصول ، فروع و اخلاق اسلامی را حضور و دفاع محکم و تمام عیار در جبهه دین دانست.
حجه الاسلام والمسلمین سعیدی تکیه بر سومین منبع شناخت را از دیگر موارد اندیشه مطهری خواند و اظهار کرد: حس و عقل 55% تکامل انسان را شکل می دهد لکن وحی  45% در تکامل انسان نقش دارد.
این مسئول بیداری اسلامی و خروج اسلام از انزوا را از موضوعات  تئوری و عملی انقلاب در اندیشه مطهری برشمرد و ادامه داد: اثبات کارآمدی ولایت فقیه در مدیریت و اداره نظام، شکل گیری مقاومت بر اساس اندیشه دینی، مقاومت دینی در برابر مقاومت مارکسیستی، تحول در وضعیت تشییع قبل و بعد از انقلاببه عنوان یک مکتب ناب اسلامی،  از مسائل مورد توجه در اندیشه های مطهری است.
 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها