به گفته تاجران اروپایی، شرکت پشتیبانی امور دام ایران حدود 180 هزار تن غله به صورت دو محموله از برزیل و یک محموله از اوکراین، اوایل این هفته خریداری کرده است.
کد خبر: ۹۰۱۳۱۰۵
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴


به گزارش خبرگزاری بسیج، به گفته تاجران اروپایی، شرکت پشتیبانی امور دام ایران حدود 180 هزار تن غله اوایل این هفته خریداری کرده است.

آنها افزودند این دو محموله که در مجموع 120 هزار تن هستند احتمالا از برزیل تهیه شده اند و یک محموله حدود 60 هزار تنی نیز از اوکراین خریداری شده است.

شرکت پشتیبانی امور دام ایران اخیرا شروط سخت گذشته برای وثیقه انجام تعهد و دیگر ملزومات را آسان کرده است که این اقدام خریدهای بزرگ را در هفته‌های گذشته امکان پذیر ساخته است.

به گفته تاجران این شرکت پس از ماه‌ها خرید کم از بازار، در 27 آوریل حدود 200 هزار تن غله، 130 هزار تن خوراک جو و حدود 130 هزار تن سویا خریداری کرده است.

آخرین خرید غله این شرکت به ارزش 203 یورو (242.80 دلار) به ازای هر تن در یک محموله از اوکراین در ماه می و دو محموله از برزیل در ماه آگوست بود.

به گفته یکی از تاجران، خرید های جدید نشان میدهد که مبادلات تجاری در سطح فنی به حالت عادی بازگشته اما تنش های ژئوپلتیکی میان آمریکا و ایران همچنان ادامه دارد... ریسک بالا بدان معناست که برخی از تجارتخانه های بزرگ هنوز تجارت با ایران را بسیار پرخطر می دانند.

ارسال نظرات