خبرهای داغ:
حجت الاسلام سید شمس الدین موسوی شالی استاد اخلاق و امام جمعه موقت شال در همایش حکمت مطهر شهرستان تاکستان گفت: ماموریت سپاه پاسداری از همه ارزش های اسلامی است.
کد خبر: ۹۰۱۳۱۸۷
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین حجت الاسلام سید شمس الدین موسوی شالی استاد اخلاق و امام جمعه موقت شال در همایش حکمت مطهر شهرستان تاکستان گفت: درکتب عقیدتی ، اصول دین اول از توحید شروع می شود و به معاد خاتمه پیدا می کند ولی شمارش اصول دین در زندگی مردم به این ترتیب نیست و مردم به یک انسان خداشناس علاقمند می شوند و از آن راه به توحید می رسند .
وی با مطرح کردن این چرا که در دوران ما که اوج دوران مادی گرایی است دوباره گرایش به توحید تقویت می شود گفت: این به خاطر وجود یک شخص توحیدی بود! امام (ره) که به تعبیر برخی از علمای بزرگ مجسمه توحید بود؛ از مرحوم آقای قاضی نقل شده بود که مردم امام را دیدند و به توحید رسیدند همان طور که در زمان پیامبر مردم ایشان را دیدند و به توحید رسیدند .
موسوی شالی در ادامه بیان کرد: مرحوم آیت الله شالی در 7 سالگی در مقابل روسای قبایل اصول دین را با دلایلش بیان می کردند. از امام صادق (ع) دستور است که بچه ها را با مفاهیم توحید آشنا کنیم، بچه های ما کی توحیدی می شوند؟ وقتی توحید را در زندگی ما ببینند.
این کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: برطرف کردن شبهات در این راه خیلی مهم است و داشتن توان پاسخگویی مهمتر است؛ شما پاسداران در خط مقدم جبهه عقیدتی هستید . سپاه یک ارگان صرفا نظامی نیست و قرار است که ماموریت این ارگان پاسداری از همه ارزشهای اسلامی باشد .
موسوی شالی در خصوص اهمیت مسئله پذیرش حق گفت: امام علی (ع) فرمودند تواضع پیدا نمی شود مگر به قبول حق؛ در مقام برنامه ریزی برای یادگیری علم حکمت باید رفت دنبال عالم ربانی ولی در مواجه علم و حکمت هر کس حرف حق بزند باید پذیرفت و زره معنویت را باید پوشید تا فضای مادی و تفکرات حاکمیت مادی در فرد اثر نگذارد .
وی ادامه داد: یکی از مسائلی که زیر بنای خیلی از مسائل دیگر است و اگر کسی آن را خوب درک کرد قدم بسیار موفقسی برداشته است، بحث عدل الهی است که شهید مطهری به این مسئله به صورت مفسل می پردازد
امام جمعه موقت شال ابراز کرد: برخی از دردهای در عدم پذیرش عدل الهی است که از سوء ظن به خداوند به وجود می آید، لذا ما باید زیربنایی به این مسائل بپردازیم.
وی گفت: باید ذهن را با تفکر قانع کرد و بحث آزمایش و امتحانات در مسائل عدل الهی مهم است و هرکسی در این دنیا یک جور آزمایش می شود.
حجت الاسلام موصوی شالی در بخش پایانی بیانات خود تبیین کرد: باید فلسفه آزمایش را بفهمیم و این نیست که خداوند نقطه ضعف ما را بگیرد و از همان محل ما را مورد آزمایش الهی قرار دهد.
7001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها