خبرهای داغ:
امام جمعه موقت قزوین:

از ایستادگی دولتمردان مقابل استکبار جهانی حمایت می کنیم

امام جمعه موقت قزوین گفت: در دوره پهلوی آب و برق و گاز و شرایط بهداشتی در روستاها و شهرهای ما نبود اما امروز با حضور انقلاب اسلامی دستاوردها و پیشرفت های زیادی را شاهد بودیم که این موضوعات باید برای جوانان روشنگری شود، دشمن در حال سم پاشی علیه انقلاب است.
کد خبر: ۹۰۱۳۲۰۶
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام علی قابل در خطبه های این هفته نمازجمعه شهر قزوین با اشاره به ایام میلاد منجی عالم بشریت اظهار کرد: حضرت مهدی(عج) می فرمایند:« ما هیچ گاه در کار شما اهمال نمی کنیم و شما را فراموش نکرده ایم، اگر توجه ما نبود انواع بلاها بر شما نازل می شد و دشمن شما را نابود می کرد توجه ما زمینه زندگی را برای شما فراهم می کند پس تقوای الهی پیشه کنید و از ما پشتیبانی کرده و راه ما را دنبال کنید.»
وی افزود: جریان انتظاری که ما نسبت به وجود مقدس حضرت صاحب الزمان(عج) دنبال می کنیم شباهت های زیادی به جریان انتظار بنی اسرائیل نسبت به حضرت موسی(ع) دارد، اتفاقا این نوید را خداوند در قرآن کریم و در داستان این پیامبر الهی اشاره کرده و فرموده، ما اراده کرده ایم مستضعفان را حمایت کرده و آنها را امام و وارث زمین قرار دهیم، بنی اسرائیل تحت ظلم فرعون قرار گرفته بود و فراعنه بر مال و ناموس و زندگی آنها تسلط پیدا کرده بودند که با دعای مردم خداوند ظهور حضرت موسی را از موعدی که مقرر بود ۱۷۰سال زودتر قرار داد و قوم بنی اسرائیل را نجات داد.
این خطیب نمازجمعه اذعان کرد: در قرن های گذشته شاهد بودیم با ظهور منجی قوم بنی اسرائیل نجات یافتند، ما در زیارت آل یاسین درباره امام زمان عج می خوانیم،« تو وعده الهی هستی که خداوند ضمانت تو را کرده است و بزودی با لطف الهی حضرت مهدی(عج) ظهور خواهند کرد.»
وی بیان کرد: شاهزاده کم خرد آل سعود که در صدر دشمنی با ایران اسلامی قرار دارد، می گوید ایرانی ها قصد دارند امام زمان(عج) را حاکم زمین قرار دهند، در صورتی که این فقط خواست ملت ایران نیست بلکه خدای متعال این مسئله را حتمی قرار داده است، اتفاقا جمع کثیری از اهل سنت بحث وجود امام مهدی(عج) را تاکید کرده اند.
قابل عنوان کرد: این حدیث که «اگر از عمر زمین فقط یک روز باقی مانده باشد خداوند آن روز را به حدی طولانی می کند تا فردی از اهل بیت پیامبر قیام کند و زمینی را که پر از ظلم شده از عدل و قسط پر کنند»، مورد تائید علمای شیعه و سنی است.
وی با اشاره به اینکه وظیفه ما زمینه سازی ظهور حضرت مهدی(عج) است، ابراز کرد: طبق روایات محکم و مستند حضرت صاحب الزمان در شهر مکه ظهور خواهند کرد و می فرمایند «انا بقیه الله»، یعنی ۱۲۴ هزار پیامبر و یازده جانشین پیامبر آمدند و رفتند تا جهان برای پذیرش حکومت دینی فراهم شود و امروز جهان در حال آماده شدن برای پذیرش حکومت اسلامی است.
امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: امروز سلطه استکبار چتر زورگویی خود را بر روی ملت ها فرود آورده است اما مردم جهان بیدار شده اند و این رویه زورگویی ادامه نخواهد داشت، هم اکنون شاهدیم در مهد آزادی کشورهای اروپایی در کوچکترین راهپیمایی بیشترین برخورد با مردم معترض صورت می گیرد.
وی گفت: اینکه امروز دشمن بر نفوذ ایران در منطقه اذعان دارد به واسطه حرکت بر مبنای عقل نظام ماست و ملت ها با مشاهده رفتار منطقی ایران اسلامی مشتاق الگوگیری از ما شده اند، حضور پرشور ملت ایران در دفاع از انقلاب عامل رعب و وحشت در دل دشمن شده است.
خطیب نمازجمعه قزوین اذعان کرد: امریکا و اتحادیه اروپا در شرایط فعلی درحال پیاده کردن سناریویی جدیدی علیه ما با محوریت برجام هستند، ترامپ هر روز تهدید به خروج از برجام می کند و مسئله حذف موشک های ایران و کاهش نفوذ ایران در منطقه را مطرح می کنند تا اثرگذاری ما را در بین ملت های مسلمان جهان کم کنند.
وی ادامه داد: نفوذ امروز ایران در منطقه نفوذ فکر است و این فکر از طریق وسایل ارتباط جمعی منتقل می شود و ملت های آزادیخواه با مشاهده دروغگویی هایی غرب، مشتاق فکر حقیقت گونه ایران شده اند، امروز ملت ها بیدار شده اند و چهره واقعی کشورهای عرب منطقه خود را به خوبی نشان داد و مشخص شد همه زیردست اسرائیل و امریکا هستند و از غرب تبعیت می کنند.
امام جمعه موقت قزوین اضافه کرد: از موضع گیری نسبتا روشن وزیر امور خارجه کشورمان که در مقابل اتحادیه اروپا داشت تشکر می کنم، که «گفت یکبار برای همیشه می گویم که غربی ها باید بدانند که ما هیچ مذاکره دیگری با محوریت برجام نخواهیم داشت وهیچ چیزی از برجام کم یا زیاد نخواهد شد،» این موضع گیری ارزشمند بود و ما از ایستادگی دولتمردان مقابل استکبار جهانی حمایت می کنیم.
وی با اشاره به ورود انقلاب به چهل سالگی خود عنوان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ بسیاری از دشمنان امیدی به ماندگاری این انقلاب نداشتند؛ اما امروز با الطاف الهی این نظام در گرداب حوادث و توطئه ها سربلند بیرون آمد و دست خود را پیش بیگانگان دراز نکرد، ما باید بدانیم که این سربلندی مرهون هدایت های پیامبرگونه امام راحل و رهبر معظم انقلاب است و مرهون بصیرت، اعتقاد دینی و ایمانی مردم ماست اما دشمن این مسائل را متوجه نیست.
قابل بیان کرد: امروز در چهل سالگی انقلاب، هدف دشمن این بود که مردم ما چهل سالگی انقلاب خود را نبینند، اما این موضوع غلطی است که آنها هرگز به این خواسته خود نمی رسند و ایران اسلامی سربلندانه همه این توطئه ها را یکی پس از دیگری پشت سر می گذارد.
وی ادامه داد: به صاحبان قلم، رسانه ها و معلمان، پدر و مادرها می گویم که دشمن در حال سیاه نمایی علیه انقلاب است و همانطور که طی سالیان گذشته به این انقلاب کمک کردید پس از این هم باید کمک رسان انقلاب باشید و حقایق انقلاب و زمان شاه را برای آنها بیان کنید.
امام جمعه موقت قزوین افزود: چندی پیش در رسانه ها جنجال به راه انداختند که مومیایی پلید رضا پهلوی پیدا شد و این موضوع بهانه ای شد که شعار سر دهند که رضاخان ناجی ایران بوده است، اما مردم باید بدانند که در دوره ای که پهلوی و امریکا آزادانه حکومت می کردند ملت ایران بابصیرت قیام کرد و حکومت پهلوی را به زباله دان ریختند و جنایات پهلوی مشخص است و مردم ما فریب باقی ماندگان پهلوی را نخواهند خورد.
وی ابراز کرد: در دوره پهلوی آب و برق و گاز در روستاها و شهرهای ما نبود، شرایط سواد برای همه مردم فراهم نبود اما امروز انقلاب دستاوردهای زیادی برای کشور و مردم به ارمغان آورده که باید این موضوعات برای جوانان روشنگری شود، دشمن درحال سم پاشی است و خیر ما را نمی خواهد.
این خطیب نمازجمعه با اشاره تحمل و صبوری مردم در طول انقلاب بیان کرد: رهبر معظم انقلاب امسال را سال حمایت از تولید ملی نامگذاری کرده اند و اگر ما به گونه ای در این حوزه عمل کنیم که زمینه تسلط بیگانگان به فضای اقتصادی را فراهم کنیم عمل ما حرام و غیرقابل بخشایش خواهد بود.
وی عنوان کرد: ایام بزرگداشت شیخ والامقام علامه مجاهد شیخ صدوق است که این عالم از معجزات دعای امام زمان(عج) است، از شیخ صدوق ۳۰۰جلد کتاب در رشته های مختلف باقی مانده، جایگاه ارزشمند این عالم به حدی است که پس از ۸۵۰سال از فوت ایشان گذشته بود و سیلابی آمد، بدن مطهر وی تازه از زیر خاک ها بیرون آمد.
قابل در پایان گفت: به قاری محترم و جوان استان قزوین سید مصطفی حسینی تبریک می گوییم که نفر دوم مسابقات بین اللمللی را کسب کرد و افتخاری برای استان و کشور ما شد و برای همه عزیزانی که در مسیر قرآن قدم برمی دارند آرزوی موفقیت داریم.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها