مره‌صدق:

مجلس در مقابل تکرار پدیده شوم زیرمیزی می‌ایستد

عضو کمیسیون بهداشت مجلس، با انتقاد از اظهارنظر برخی مبنی‌بر تکرار معضل زیرمیزی در پی افزایش ۵درصدی تعرفه پزشکان از آن تحت عنوان اقدامی غیر قابل تحمل یاد کرد که مجلس در مقابل آن محکم خواهد ایستاد.
کد خبر: ۹۰۱۳۲۷۶
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیامک مره صدق در واکنش به اظهار نظر برخی مبنی بر اینکه افزایش 5 درصدی تعرفه‌های پزشکی می‌تواند بار دیگر معضل زیرمیزی پزشکان را ایجاد کند گفت: وجود مشکلات اقتصادی نمی‌تواند دلیلی بر زیاده‌خواهی هر صنفی باشد، کما اینکه حقوق معلمان نیز افزایش زیادی نداشته است در این شرایط باید از دانش‌آموزان زیرمیزی بگیرند؟

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشکلات اقتصادی دلیلی بر این نیست که صنف پزشکان خود را تافته جدا بافته بدانند و تصمیم نداشته باشند که برای رفع این معضل هیچ نقشی ایفا کنند، چرا که عموم مردم درگیر مشکلات مالی هستند و همگان باید در جهت رفع آن سهمی داشته باشند.

وی تاکید کرد: اینکه برخی پزشکان سعی دارند در شرایط کنونی کشور معضل زیر میزی را چماق کنند و مردم را از آن بترسانند باید یکبار برای همیشه حل شود که البته قرار بود اجرای طرح تحول سلامت به تحقق این مهم منتهی شود.

مره صدق تصریح کرد: اگر قرار باشد اعتبارات بسیاری به اجرای طرح تحول سلامت تخصیص داده شود که کار صحیح و منطقی هم بوده اما برخی دریافت زیرمیزی را چماق بالای سر مردم قرار دهند قابل تحمل نیست، چرا که ما در مجلس از طرح تحول سلامت حمایت کرده‌ایم تا پدیده شوم زیر میزی بهزباله‌دان تاریخ بپیوندد، بنابراین اگر کسی تصمیم داشته باشد که این جنازه را بار دیگر از گور بیرون بیاورد و مردم را با آن بترساند قطعا قانون روبروی این اقدام خواهد ایستاد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، خاطرنشان کرد: بی‌تردید نظام جمهوری اسلامی به هیچ فردی اجازه باج‌خواهی نخواهد داد، ضمن اینکه وضعیت اقتصادی کنونی کشور شرایط دشواری را ایجاد کرده است که شرط لازم برای رفع آن اتحاد عمومی است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، یادآورشد: البته بنده به عنوان یک پزشک جراح قبول دارم که 5 درصد افزایش تعرفه‌ها متناسب با افزایش تورمنیست اما نمی‌توان انتظار داشت که بدون پرداخت هزینه کشور روی پای خود ایستاده و در مسیر خودکفایی حرکت کند.

منبع: خانه ملت 

ارسال نظرات
آخرین اخبار