نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

در محضر خدا و قرآن از هیچ چیز نگران نیستیم

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گفت: دشمنان انقلاب اسلامی با فشار و تحریم بیشتر به دنبال متوقف کردن حرکت پیش رونده ما هستند.
کد خبر: ۹۰۱۳۲۷۹
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید علامه مرتضی مطهری، روز معلم و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه، همایشی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در حسینیه آیت الله بهاءالدینی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت و تزکیه نفس؛ تقید، تقوا، شجاعت، شناخت، آگاهی و بصیرت را از ابزار مورد نیاز برای مقابله با غیر حق و ایستادن برابر استکبار عنوان کرد.

وی، با ابراز اردات قلبی به پاسداران و بسیجیان، هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری را گرامی داشت و افزود: بحمدالله شما پاسداران انقلاب اسلامی نمره بسیار خوبی هم از حضرت امام خمینی(ره) و هم از مقام معظم رهبری(مدظله العالی) گرفته اید، که باعث افتهار است.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: توفیق خدمت به اسلام و مسلمین نعمت بزرگ الهی است که باید شکرگذار این نعمت خدادادی باشید.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، ادامه داد: پیشانی خضوع به درگاه الهی ساییدن و رکوع و سجود متواضعانه و تسلیم خدا شدن، به نعمت های الهی می افزاید.

امام جمعه شهرکرد، تصریح کرد: افزایش بصیرت، دشمن ستیزی و کفرستیزی به خنثی شدن مکرهای دشمنان می انجامد.

وی، خاطرنشان کرد: به نشاط آوردن دل یاران دین خدا از آثار و برکت خدمتگزاری در نهادهایی همچون سپاه و بسیج است، که در این مجموعه ها شاهد آن هستیم و انتظار نیز همین است.

تشریح نکات عقیدتی و سیاسی نهفته در داستان قرآنی اصحاب کهف از دیگر بخش های سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج بود که در حسینیه آیت الله بهاءالدینی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام بیان شد و از طریق ویدیو کنفرانس برای نواحی مقاومت شهرستان های 9گانه استان پخش گردید.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: قرآن کریم زوایایی از وقایع و حقایق اتفاق افتاده در تاریخ را برای درس گرفتن آیندگان بیان کرده که داستان اصحاب کهف یکی از این رویدادهای تاریخی است، که هم نکته اعتقادی دارد و هم نکته سیاسی در آن نهفته است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، افزود: نکته اعتقادی داستان اصحاب کهف، از این باب است که اصرار و پافشاری بر امر ولایت پروردگار در تاریخ استبداد و دیکتاتوری سراسر ظلم و ستم دقیانوس بوده، که هرکسی غیر از بت را می پرستید باید نابود می شد.

وی گفت: نکته سیاسی این داستان، ایستادگی عده ای مؤمن مستحکم و جوانمرد به تعبیر قرآن در برابر پرچم طاغوت است، که در عصر ما نیز حضرت امام خمینی(ره)، مصداق این جوانمردی بودند، که برابر دیکتاتوری طاغوت وقت با توکل به قدرت لایزال الهی ایستادند .

امام جمعه شهرکرد، یادآور شد: اصحاب کهف، مقام توحید، معاد، فاسد بودن طواغیت و پوچ بودن شیاطین را اثبات کردند و درس عبرتی به آیندگان دادند.

وی،  به بدعهدی آمریکایی ها در مسایل مختلف ازجمله برجام نیز اشاره کرد و گفت: دشمنان انقلاب اسلامی با فشار و تحریم بیشتر به دنبال متوقف کردن حرکت پیش رونده ما هستند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: آنها از امری مانند برجام استفاده می کنند تاسلطه خود را بر ما تحمیل کنند و دست و پای ما را ببنند و مانع حرکت رو به جلوی ما را شوند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه؛ در محضر خدا و قرآن از هیچ چیز نگران نیستیم، تصریح کرد: ما باید با قرآن و ولایت باشیم و در محضر خدا از هیچ چیزی نگرانی نداشته باشیم.

وی، پاسداران و بسیجیان را مصداق جوانمردانی همچون اصحاب کهف دانست و گفت: اگر قرار باشد آیندگان از ما درس بگیرند، این است که از همه دل کنده و فقط به خدای یگانه دل ببندیم و جز به خدا نیندیشیم و جز برای خدا حرکت نکنیم.

تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی و همکاران قسمت تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام از دیگر بخش های این مراسم بود.

به گزارش بسیج، نمایشگاهی از آثار مکتوب شهید مطهری در حاشیه این همایش برپا شده بود که مورد بازدید کارکنان ستاد فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام قرار گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار