خبرهای داغ:
هاشمیان عنوان کرد:

بیش از ۸۹ هکتار از جنگل‌های گلستان از متجاوزان پس گرفته شد

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: با حکم قضات گلستانی تاکنون بیش از ۸۹ هکتار از جنگل‌های استان گلستان از متجاوزان پس گرفته شد.
کد خبر: ۹۰۱۳۳۰۲
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، هادی هاشمیان ؛ رئیس کل دادگستری استان اظهار داشت: با حکم قضات گلستانی تاکنون بیش از 89 هکتار از جنگل‌های استان گلستان از متجاوزان پس گرفته شد که منابع طبیعی ارزش ریالی این عرصه‌ها را بیش از 393 میلیارد تومان برآورد کرده است.

وی افزود: در جلسه شورای حفظ بیت‌المال استان اعلام کرده بودیم برای مدیرانی که دست‌اندازی‌ها به عرصه های ملی و منابع طبیعی را گزارش نکنند و یا دیر به دستگاه قضایی اعلام کنند پرونده تشکیل می‌دهیم که همین امر سبب شد در 2 سال گذشته روند گزارش تخلف‌ها به دستگاه قضایی بیشتر شود.

رئیس کل دادگستری استان گلستان افزود: با توجه به حساسیت موضوع، دادگاه‌های تخصصی هم به منظور افزایش سرعت رسیدگی به پرونده‌های زیست محیطی در حوزه‌های قضایی استان اختصاص داده شد که نتیجه آن افزایش آرای خلع ید از عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان بود.

وی افزود: عزم جدی دستگاه قضایی در اجرای تبصره 2 قانون حفظ کاربری زمین های کشاورزی و باغی نیز سبب شد مدیریت امور اراضی استان محکم تر پای اجرای آن بایستد که نتیجه آن کاهش چشمگیر تغییر کاربری‌ها و ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی و باغی استان شد.

رئیس دادگستری کل گلستان تاکید کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته در برخورد با زمین‌خواری منتظر تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز و شکایت دستگاه های متولی نمی‌مانیم و به محض دریافت گزارش‌های مردمی برای متخلفان، پرونده تشکیل می‌دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار