خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه بین المللی قزوین خبر داد:

برگزاری اولین همایش ملی آمایش علم و فناوری در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین

نائینی عنوان کرد: اولین همایش آمایش با توجه به نیازی که در استان است و با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه برگزار می شود
کد خبر: ۹۰۱۳۳۲۰
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین ابوالحسن نائینی رئیس دانشگاه بین المللی قزوین در نشست خبری همایش ملی آمایش علم و فناوری که با حضور دکتر قاسمی دبیر همایش و اصحاب رسانه صبح امروز در دانشگاه بین المللی امام‌خمینی(ره) برگزار شد بیان کرد: اولین همایش آمایش با توجه به نیازی که در استان است و با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.
وی گفت: یکی از مسوولیت هایی که ارگان های علمی و فرهنگی در سطح کشور و استان دارند برگزاری چنین برنامه هایی است تا با استفاده از دانش محوری بتوانیم از آن بهره مند شویم.
رئیس دانشگاه بین المللی قزوین اظهار کرد: دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برنامه های متنوع علمی را طراحی کرده از جمله کنفرانس مهندسی معدن، نخستین همایش شهری، و همایش ملی آمایش علم و فناوری که در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شوند.
دکتر نائینی عنوان کرد: همچنین کنفرانس میکرو نانو فناوری، دهمین همایش کاربران چشمه نور ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت ماه و سی و چهارمین کنفرانس ملی ایران که در اواخر شهریور ماه سال جاری برگزار می شود.
وی افزود: تغییرات سریع و گسترده محیطی، نظام های برنامه ریزی و مدیریتی سنتی را دچار چالش کرده و برنامه ریزی مبتنی بر آمایش راهی برای غلبه بر این چالش ها و بیرون کشیدن فرصت ها از دل تهدیدات می باشد.
نائینی مطرح کرد: آمایش نوعی برنامه بلند مدت است که هدف آن سازماندهی اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و زیست محیطی به منظور تحقق آینده ای مطلوب است. این رویکرد، زمینه تعامل میان سه عنصر انسان، فضا و فعالیت و ارائه چیدمان منطقی و مناسب فعالیت ها در عرصه سرزمین را فراهم می نماید.
رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین ضمن اشاره به اهداف این همایش اضافه کرد: مهمترین اهداف این همایش، رهیافت آینده نگاری به آمایش علم و فناوری، آموزش عالی و ارتقای ظرفیت های منطقه ای توسعه علم و فناوری، مدل های مدیریت پژوهشی و مکان یابی استقرار و پراکنش مراکز پژوهشی مبتنی بر مزیت های منطقه ای، پیوند آمایش و آینده نگاری علم و فناوری می باشد.
نائینی در ادامه تصریح کرد: همچنین سیاست گذاری علم و فناوری مبتنی بر فرصت ها و قابلیت های منطقه ای، تجربیات موفق در آمایش علم و فناوری، ابعاد بسترها و پیامدهای اجتماعی، فرهنگی توسعه منطقه ای علم و فناوری، خلاقیت و نوآوری در آمایش علم و فناوری، نظریه ها و روش های نوین آمایشی در این حوزه و اقتصاد دانش بنیان و توسعه منطقه ای علم و فناوری از دیگر اهداف این همایش می باشد.
وی در خصوص ضرورت چنین همایش های برای مسوولان یادآور شد: ضرورت چنین همایش هایی برای مسوولان این است که باید به سمت و سوی دانش محور شدن برویم و از شیوه های سنتی فاصله بگیریم و به همین دلیل در همایش های علمی باید افراد برجسته علمی صحبت کنند و افراد صاحب نظر و علمی حضور داشته باشند.
رئیس دانشگاه بین المللی قزوین افزود: در همایش ملی فیزیک هم پنلی برای دانش آموزان و دانشجویان نخبه و معلمان فیزیک در سطح استان خواهیم داشت و امیدواریم که این همایش ها بتواند مثمر ثمر باشد.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار