رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان:

اجرای 80 طرح محرومیت زدایی در استان

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان گفت: از مجموع 120 طرح محرومیت زدایی در سال 97 حدود 80 پروژه در استان عملیاتی شده است و 40 پروژه نیز در سرپل ذهاب استان کرمانشاه در حال پیگیری و اجرا است
کد خبر: ۹۰۱۳۳۲۶
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، جبار دوستمحمدی در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات در دفتر سازمان بسیج سازندگی استان سمنان برگزار شد، اظهار داشت: بسیج سازندگی در دو حوزه عمرانی و طرح هجرت اقدامات و فعالیت های گسترده ای را در سطح استان سمنان انجام داده است.

وی افزود: در سال 96 در حوزه طرح هجرت سه تعداد 24 هزار و 500 نفر به اردوهای جهادی اعزام شده اند که غالب افراد اعزامی از بسیجیان قشر دانشجویی، محلات، صنعت، معدن و کشاورزی و دانش آموزی بوده است و تعداد 60 هزار نفر روز در مناطق محروم خدمات دهی انجام شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان گفت: کارهای خوبی از جمله ساخت منازل برای محرومین، لایروبی قنوات و انهار، بهسازی منازل، ساخت خانه معلم، ساخت و تعمیر مساجد و اقدامات فرهنگی با محوریت سبک زندگی در روستاها با توجه به آسیب شناسی های انجام شده در قالب طرح هجرت انجام شده است.

دوستمحمدی همچنین  از اعزام گروه های جهادی از استان سمنان به مناطق زلزله زده کرمانشاه و مناطق محروم در چهارمحال بختیاری و خراسان رضوی در سال گذشته خبر داد.

وی بیان کرد: بسیج سازندگی استان سمنان در سال گذشته در قالب طرح اقتصاد مقاومتی 30 میلیارد ریال تسهیلات را به 265 نفر اعطا کرده است که قالب این طرح ها قارچ خوراکی، مرغ بومی، کاشت گیاهان دارویی، پرورش دام سبک و سنگین و ... بوده است و امسال نیز برآورد شده است همین میزان تسهیلات به متقاضیان واگذار شود و البته  احتمال افزایش آن نیز وجود دارد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان اظهار داشت: از مجموع 120 طرح محرومیت زدایی در سال 97 حدود 80 پروژه در استان عملیاتی شده است و 40 پروژه نیز در سرپل ذهاب استان کرمانشاه در حال پیگیری و اجرا است و مقرر شده است  از مجموع 120 طرح 35 طرح در هفته بسیج سازندگی سال جاری افتتاح شود.

دوستمحمدی همچنین از اجرای طرح های همکاری با ادارات و نهادهای مختلف از جمله 30 پروژه لایروبی قنوات با همکاری جهاد کشاورزی، هشت سد خاکی و سنگ و ملات با اداره منابع طبیعی استان، 13 پروژه آب با اداره آب و فاضلاب روستایی، ساخت مجموعه دامپزشکی با اداره دامپزشکی استان خبر داد و گفت: تعداد 4 پروژه مطالعاتی آب در روستاها نیز در دستور کار است.

وی با اعلام اینکه ۱۲۰۰ واحد مسکونی مددجویان تحت پوشش بهزیستی کرمانشاه در زلزله سال گذشته صد در صد تخریب‌شده است، اظهار کرد: کار ساخت چهل واحد مسکونی افراد تحت پوشش به قرارگاه خاتم سپاه استان سمنان و بسیج سازندگی واگذارشده بود که خوشبختانه هم اکنون در مراحل پایانی کار قرار داریم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان تصریح کرد: هزینه ساخت این واحدها از سوی بهزیستی، سپاه و بسیج سازندگی و کمک‌های مردمی تأمین می شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار