مسئول عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران:

شان سپاه بالاتر از این است که بخواهد وارد یک حزب و جناح سیاسی شود/سه اولویت عقیدتی سیاسی سپاه

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:اگر سپاه مسائل سیاسی را نداد و نشناسد دشمن را از دوست تشخیص نخواهد داد پس شناخت ابعاد مختلف سیاسی برای سپاه یک لازمه است هر چند شان سپاه بالاتر از این است که بخواهد وارد یک حزب و جناح سیاسی شود.
کد خبر: ۹۰۱۳۳۵۶
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، مسئول عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز به مناسب روز عقیدتی سیاسی در سپاه پاسداران در جمع اصحاب رسانه یزد ضمن گرامی داشت یاد خاطره امام (ره) و شهدای عرصه فکر تربیت به ویژه شهید مرتضی مطهری گفت: با تدبیر الهی شهید محلاتی نماینده وقت امام(ره) در سپاه سالروز شهادت آیت الله مطهری روز عقیدتی سیاسی در سپاه نام گذاری شده است.
حجت الاسلام سید علیرضا ادیانی افزود: کسانی که با فلسفه نامگذاری در کشور آشنا هستند می دانند که یک رخداد مهم در تقویم به عنوان گرامیداشت یک روز خاص نام گذاری می شود که در سپاه پاسداران بعد از تکریم سالروز تشکیل سپاه و سالروز تشکیل بسیج و تکریم روز پاسدار، روز عقیدتی سیاسی سپاه هم مورد تکریم قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: در سپاه به طور مثال روز اطلاعات، عملیات یا لوجستیک و غیره نداریم که همین اهمیت تکریم روز عقیدتی سیاسی در درون سپاه را بیشتر می کند.

**اگر بخواهیم سپاه، سپاه اسلام بماند باید پاسدار را با افکار شهید مطهری تربیت کرد

حجت الاسلام ادیانی با بیان اینکه دو نکته در انتخاب روز عقیدتی سیاسی سپاه وجود دارد خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم سپاه را سپاه اسلام نگهداریم باید پاسداران را بر اساس افکار شهید مطهری تربیت کنیم و علاوه براین نامگذاری سالروز شهادت آیت الله مطهری به نام روز عقیدتی سیاسی به نوعی یعنی تا روزی سپاه سپاه است که دست آن در دست روحانیت و متفکران اصیل اسلام باشد.



**سپاه تا روزی عزیز است که معتقد بماند
وی ادامه داد:نکته دوم اینکه سپاه بر بنای اعتقاد شکل گرفته است و تا روزی عزیز-شکست ناپذیر- است که معتقد بماند، و به یاری خدا کارنامه درخشان سپاه این اهم را اثبات کرده است چراکه سپاه در هر صحنه ای که وارد شده است با همین اعتقادات بود و کارنامه ای درخشان از خود بجا گذاشت.
مسئول عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران گفت: سپاه همیشه مورد تمجید و تایید امام(ره) بود بگونه ای که ایشان فرمودند: «هرگز نظرم از سپاه برنمی گردد» و حتی رهبر معظم انقلاب هم بر عملکرد سپاه بخاطر وجه معنویت و اعتقادیش مهر تایید زدند.

همایش های سراسری تکریم برترین های عقیدتی سیاسی در کشور
وی با اشاره به برنامه های سپاه پاسداران برای بزرگداشت روز عقیدتی سیاسی عنوان کرد: برنامه های متنوعی برای تکریم این روز انجام می شود که محوری ترین آن همایش های بزرگ استانی و سراسری نیروهای سپاه با سه محور تبیین و تعمیق برنامه عقیدتی سیاسی، تکریم و تجلیل آیت الله مطهری به عنوان معلم اول انقلاب بعد از امام راحل و تجلیل و تکریم فرماندهان، مدیران، مربیان و متربیان برتر سپاه در فعالبت های سیاسی و عقیدتی است که در استان یزد هم برگزار شد.

**تعمیق معنویت، بصیرت دینی، روحیه جهادی؛ اولویت های عقیدتی سیاسی سپاه
حجت الاسلام ادیانی در خصوص اولویت سپاه برای تببین ارزشها و مسائل اعتقادی ابراز کرد: در روزهای پایانی سال گذشته نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران منصوب شد که اولویت های سپاه را خود رهبر معظم انقلاب در حکم ایشان تصریح کردند که تعمیق معنویت، بصیرت دینی، روحیه جهادی و انقلابی در فرماندهان، مدیران، پاسداران و خانواده های آنان، از محورهای آن اولویت ها بود تا جایی که ایشان تاکید کردند برای رسیدن به این اولویت ها باید دست تان را به دست علمای عالم، عامل و اثر بخش بگذارید.
وی با اشاره به بیانات رهبری در خصوص تدوین سطح الگوی سبگ زندگی عناصر اصلی را تدوین شود گفت: در سپاه هم سعی شده الگوی سبک زندگی پاسداران از اداره منزل تا شناخت ترفندهای دشمن آموزش داده شود.

**شان سپاه بالاتر از این است که بخواهد وارد یک حزب و جناح سیاسی شود
حجت الاسلام ادیانی در پاسخ به برخی شبهه افکنی های سیاسی دشمن علیه سپاه با بیان اینکه سیاست از اعتقاد جدا نیست اظهار کرد: اول باید فرق بین شناخت سیاسی و دخالت سیاسی را روشن کرد چراکه اگر سپاه مسائل سیاسی را نداد و نشناسد دشمن را از دوست تشخیص نخواهد داد پس شناخت ابعاد مختلف سیاسی برای سپاه یک لازمه است هر چند شان سپاه بالاتر از این است که بخواهد وارد یک حزب و جناح سیاسی شود.
وی افزود: اگر مراد از ایم شبهه افکنی ها این باشد که چرا سپاه نسبت به جبهه انقلاب حساس است باید گفت وظیفه شرعی و قانونی سپاه پاسداری از انقلاب است و نسبت به آن هم حساس هستیم اما در کلان سپاه هرگز حزب گرایی و این و آن گرایی نیستند و در جز هم اگر پاسداری شخصا ورود پیدا کرد هم تخلف کرده است.

**حرکت موازی سپاه در اخلاقیات، فکریات و شرعیات
حجت الاسلام ادیانی با بیان اینکه اسلام تبعیض بردار نیست تصریح کرد: اسلام و به تبع آن سپاه به موازات در همه بخش های نفسانیات که به اخلاقیات تعبیر می شود، نقش عقاید که به فکریات تعبیر می شود و نقش شریعت که به افعال بدل و احکام تعبیر می شود پیش می رود و نقش اخلاقیات در سپاه پررنگ است.
وی در پایان عنوان کرد: در کل سپاه پاسداران 75 نفر از فرماندهان، مدیران و مربیان برتر انتخاب و تجلیل می شوند که از میان فرماندهان 5 فرمانده، از میان مسئولان نمایندگی ولی فقیه 5 نماینده، از میان مدیران عقیدتی سیاسی 5مسئول و از هر استان یک مربی برتر، مسئولان بسیج، از مراگز آموزشی سپاه تجلیل می شود که از استان یزد نیز یک مربی در سطح کشوری تجلیل شد.
ارسال نظرات