رییس خانه فعالان فضای مجازی در گفت‌و گو با «بسیج»:
امین وند گفت: قبل از فیلتر شدن تلگرام کارشناسان وقت هشدار می‌دادند که توان و ظرفیت فضای مجازی کشور بر روی تلگرام سرمایه گذاری نشود.
کد خبر: ۹۰۱۳۳۵۷
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴
 
مراد علی امین وند رییس خانه فعالان فضای مجازی در گفت‌و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: با ایجاد اغتشاشات و فیلتر شدن تلگرام براساس مصوبات و محدودیت‌های شورای عالی امنیت ملی ارتباطات مردم به طور کامل مختل شد و این نقصانی در فضای مجازی کشور است.
وی عنوان کرد: قبل از فیلتر شدن تلگرام کارشناسان وقت هشدار می‌دادند که توان و ظرفیت فضای مجازی کشور بر روی تلگرام سرمایه گذاری نشود و بیشتر فعالیت‌ها بر روی پیام رسان‌های داخلی صورت گیرد تا شاهد اختلال ناگهانی در ارتباطات نباشیم.
امین وند بیان کرد: متاسفانه نرم افزار‌های ایرانی به دلیل اینکه صرفا از تلگرام حمایت می‌کردند هیچگونه رشد و سرعتی در پیام رسان‌های داخلی دیده نمی‌شد که با فیلتر شدن تلگرام و ایجاد مشکل در ارتباطات فضایی برای افزایش سرعت پیام رسان‌های داخلی فراهم شد.
وی تصریح کرد: پیام رسان‌های داخلی برای رشد و توسعه نیاز به حمایت مالی ندارند و برای حمایت مردم از این پیام رسان‌ها نیاز به ضمانت‌های قضایی و امنیتی است.
امین وند پیرامون حمایت دولت از پیام رسان‌های داخلی بیان کرد: قرار ندادن اختیاراتی در حوزه پیام رسان‎های داخلی مشکلی است که بایستی دولت بیشتر براین موضوع متمرکز شود.
 
 
ارسال نظرات