فرماندار خاتم:

تغییر الگوی کشت راهکار اساسی برای اصلاح الگوی مصرف آب است

فرماندار خاتم با اشاره به خشکسالی‌ها و مدیریت آب‌های زیرزمینی در این شهرستان گفت: کشاورزان باید ضمن تغییر اصلاح الگوی کشت بر مصرف آب در این بخش مدیریت کنند.
کد خبر: ۹۰۱۳۳۶۸
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم؛ 'فرجام فاضلی' فرماندار خاتم گفت: نیاز هست تا ارگان‌ها طرح‌هایی را در رابطه با کاهش مصرف آب در نشست‌های مربوطه ارائه دهند.
وی نصب کنتور‌های هوشمند در دشت پایلوت مروست را یک گام مهم دانست و یادآور شد: با نصب این کنتور‌ها خوشبختانه میزان افت آب‌های زیر زمینی به طور چشم گیری کاهش داشته است.
فاضلی از اجرای این طرح در دیگر نقاط شهرستان خبر داد و تصریح کرد: منابع آب زیرمینی در شهرستان باید با مدیریت مصرف آب‌های زیرزمینی حفظ شود.
فرماندار خاتم در ادامه از جداسازی آب شرب از فضای سبز خبر داد و از شهردار خواست تا در نشست‌های بعد گزارش مصور از این فعالیت‌ها را ارائه نماید.
همچنین مدیر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب استان یزد به ایرنا گفت: سال آبی جاری یکی از خشک‌ترین سال‌ها در طول ۵۰ سال قبل بوده است.
محمدرضا حکیمی همچنین از صرفه جویی یک هزار لیتری آب در بخش کشاورزی در شهرستان خاتم با نصب کنتور‌های هوشمند خبر داد و اظهار داشت: این در واقع با کمک و حمایت مسئولان شهرستان محقق شده است و از شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان نیز به عنوان یکی از شورا‌های نمونه در استان یاد کرد.
وی خاطرنشان کرد: آب را باید برای نسل آینده حفظ کردو این با تلاش خود مردم میسر خواهد شد.
ارسال نظرات