سپاه پاسداران صرفاً نظامی نیست / سپاه پاسداران نماد ایستادگی در برابر ظلم

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل لرستان گفت: سپاه پاسداران نماد ایستادگی در برابر ظلم و زیاده‌خواهی و همچنین دادخواهی مظلومان و ... است در هر عرصه‌ای که احساس خطر نظام و انقلاب را تهدید کند اولین خاکریز سپاه پاسداران است.
کد خبر: ۹۰۱۳۳۸۱
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام شمس الله جلیلیان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان لرستان که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی برگزار شد، با اشاره به اینکه سپاه فرزند فکری تمام راحل است که در 2 اردیبهشت 58 باهدف پاسداری از تمام ارزش‌های انقلاب و مقابله با دشمنان در داخل و خارج از کشور تشکیل شد. عنوان کرد: سپاه برای دادخواهی از مظلومان در سراسر جهان شکل‌گرفته و هرکجا ظلم وجود داشته باشد پاسداران در مقابل آن می‌ایستند.

وی با اشاره به اینکه فلسفه تشکیل سپاه مانند یک ارتش صفر نبوده و سپاه صرفاً نظامی نیست افزود: سپاه پاسداران نماد ایستادگی در برابر ظلم و زیاده‌خواهی و همچنین دادخواهی مظلومان و ... است در هر عرصه‌ای که احساس خطر نظام و انقلاب را تهدید کند اولین خاکریز سپاه پاسداران است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل لرستان گفت: اقدامات و عملکرد مطلوب سپاه پاسداران در هشت سال دفاع مقدس و همچنین مقابله با منافقین بر کسی پوشیده نیست و سپاه پاسداران بزرگ‌ترین لشگر دفاع از انقلاب و ارزش‌های انقلابی است.

وی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری سپاه پاسداران را مجموعه‌ای سیاسی، نظامی، فرهنگی و امنیتی عنوان می‌کنند گفت: هرجایی که دولت‌ها از سپاه درخواست داشته‌اند به عرصه ورود پیداکرده و منشأ اقدامات تأثیرگذار بوده است.

جلیلیان عنوان کرد: در شرایط تحریم سپاه پروژه‌هایی که نیمه‌کاره از سوی خارجی‌ها رهاشده بود را تکمیل کرده است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل لرستان به مسئله نفوذ اشاره کرد و گفت: یکی از حربه‌های دشمن نفوذ در عرصه‌های مختلف است و وقتی سپاه وارد می‌شود در این زمینه تا اتاق مشاور رئیس‌جمهور می‌رسد.

وی اظهار داشت: در این شرایط و باوجود مشکلاتی که شاهد هستیم برخی افراد به خاطر سیاسی‌کاری صحبت‌هایی غیرواقع در این زمینه مطرح می‌کنند.

جلیلیان تصریح کرد: در شرایط موجود پاسداری می‌تواند از آرمان‌های سپاه محافظت کند که در ابتدا مسیر خود را درست برود و نقش عقیدتی سیاسی در این زمینه تأثیرگذار است.

وی اطاعت محض از ولایت، هوشمندی سیاسی و دشمن‌شناسی را از شاخصه‌های مهم یک پاسدار برشمرد و افزود: شهید مطهری در آشنایی به مقتضیات زمان و روحیه و تقوا داشتن الگو است و وقتی ایام شهادت ایشان به‌عنوان هفته عقیدتی سیاسی نام نهاده می‌شود به خاطر الگو بودن ایشان است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل لرستان با اشاره به اینکه دو عامل اصلی باعث شده عملکرد سپاه پاسداران همواره مورد تأیید ولی امر مسلمین باشد. گفت: برای سپاه این مهم است که ولایت‌فقیه از آن راضی باشد و حرف سیاسی برخی افراد اصلاً مهم نیست.

وی اظهار داشت: در راستای برنامه‌های عقیدتی سال گذشته اقداماتی چون دوره آموزشی امربه‌معروف و نهی از منکر برای کلیه پاسداران، برگزاری دوره‌های تربیت و تعالی و برگزاری جلسات اخلاق انجام‌شده است.

وی تصریح کرد: در بعد سیاسی نشست‌های زیادی برای سربازان برگزارشده و نهضت روشنگری نیز در بسیج نواحی برگزار شد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل لرستان گفت: وزارت خزانه‌داری و وزارت خارجه آمریکا محورهای جنگ اقتصادی با ایران هستند چنانکه 145 موسسه مالی طی دو سال گذشته برای تحریم ایران با وزارت خزانه‌داری آمریکا جلسه داشته‌اند.

وی یادآور شد: در شرایطی که دشمن به دنبال جنگ اقتصادی است راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی همدلی و تکیه‌بر توان داخلی است.

جلیلیان با اشاره به‌ضرورت  اتحاد و همبستگی مردم و مسئولان عنوان کرد: برخی دولتمردان می‌گویند در دل دولت عده‌ای ناامید هستند که باید پرسید مگر چه کسی وزرا و مسئولان دولتی را انتخاب می‌کند که این شرایط را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار