اصلاح سبک‌زندگی مهمتر از مصرف گیاه دارویی

یک کارشناس نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل‌ها گفت: مصرف نابه‌جا یا طولانی مدت گیاهان دارویی عوارض جانبی به همراه دارد.
کد خبر: ۹۰۱۳۴۱۷
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر نگار مهری با اشاره به اینکه امروز در همه جای جهان این طور برداشت می‌شود که چون داروها و مواد طبیعی عوارض ندارند می‌توان از آنها به راحتی در درمان بیماری‌ها استفاده کرد، اظهار داشت: حتی این تفکر وجود دارد که گیاهان دارویی نه تنها عوارضی ندارند بلکه اثرات آنها قوی‌تر و هزینه‌های درمانی را نیز پایین‌تر می‌آورد.

این کارشناس نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل‌ها افزود: گیاهان دارویی نیز مانند داروهای شیمیایی در مصرف نابه‌جا یا طولانی مدت می‌توانند عوارض جانبی در فرد ایجاد کنند.

به گزارش سازمان غذا و دارو-مهری اظهار کرد: برای رسیدن به تندرستی آنچه که مهم است و باید بیشتر مد نظر قرار گیرد سبک زندگی درست است نه مصرف گیاهان دارویی. یک گیاه بسته به منطقه مورد کشت، نوع خاک و نوع آب و هوا می‌تواند اثرات کاملاً متفاوتی داشته باشد برای مثال سیری که در جنوب کشور و در آب و هوای گرم و خشک کشت می‌شود با سیری که در شمال و در آب و هوای مرطوب کشت داده می‌شود اثرات دارویی متفاوتی دارند.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین در یک فرد، یکی می‌تواند اثر درمانی و آن دیگری ایجاد عارضه کند، به همین دلیل توصیه ما این است که مردم برای درمان، چه شیمیایی و چه گیاهی با پزشک مشورت کنند.
منبع: تسنیم
ارسال نظرات
آخرین اخبار