خبرهای داغ:
سرپرست جمعیت هلال احمر گلستان از اجرای مانور آمادگی جمعیت هلال احمر گلستان در هفته هلال احمر خبر داد.
کد خبر: ۹۰۱۳۴۲۹
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ،محمدعلی هروی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان در خصوص برنامه‌های هفته هلال احمر اظهار کرد:  شعار امشال هلال احمر همه جا برای همه است و رویکرد امسال هاال احمر گلستان تعامل با دیگر سازمان‌ها بخصوص سازمان‌های مرتبط با حوزه امداد و نجات است.

وی ادامه داد: زیرساخت جمعیت هاال احمر گلستان نسبت به سایر استان‌ها از وضعیت بهتری برخوردار است و می‌توانیم با اقدامات موثر این سطح آمادگی را افزایش داد.
سرپرست جمعیت هلال احمر گلستان خاطرنشان کرد: ۱۰ شعبه هلال احمر در استان وجود دارد و پیگیر افتتاح دو دفتر نمایندگی در گمیشان و مراوه‌تپه هستیم و در دستور کار جدی ما قرار دارد.
هروی گفت: ۱۳ پایگاه امداد و نجات، یک پایگاه دریایی، دو پایگاه کوهستان، یک مرکز آموزش و نگهداری سگ نجات با دو قلاده سگ و یک پایگاه هوایی در استان وجود دارد که بالگرد امداد و نجات هلال احمر به صورت مشترک با استان مازندران در استان فعال است و هر ۱۵ روز این بالگرد در استان مستقر است.
وی با اشاره به اینکه یک پد بالگرد سال گذشته در کنار پایگاه نوکنده افتتاح شد و احداث دو پد بالگرد نیز در دستور کار ما قرار دارد، تاکید کرد: بالگرد هلال احمر استفاده حمل بار دارد و مقدمات فعال شدن امداد هوایی مرکز اورژانس علوم پزشکی گلستان فراهم شده و امیدوارم این امداد هوایی هرچه زودتر در استان فعال شود.
سرپرست جمعیت هلال احمر گلستان تصریح کرد: در هفته هلال احمر مقرر شد مانورهای آمادگی هلال احمر استان اجرایی شود و اجرای این مانورها برای مردم ملموس باشد و در هفته هلال احمر طی مراسمی درجه ایثارگر که بالاترین درجه به امدادگران در هلال احمر است، به 30 داوطلب جمعیت هلال احمر استان اعطا خواهد شد.

هروی گفت: اعزام 80 امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر گلستان به مشهد مقدس، افتتاح مرکز بینایی سنجی هلال احمر استان، اهدا خون توسط کارکنان جمعیت هلال احمر استان، اجرای طرح نیابت با محور رسیدگی به مشکلات و امور سالمندان و افراز نیازمند، غبارروبی مزار شهدا، برپایی چادر آموزش در سطح شهرهای استان، اعزام کاروان سلامت با محوریت ارائه خدمات درمانی فوق تخصصی، تخصصی و عمومی به بیماران در روستای فارسیان شهرستان آزادشهر در تاریخ 24 اردیبهشت ماه جاری از جمله برنامه‌های هلال احمر گلستان در هفته هلال احمر است.

وی اضافه کرد: نمایشگاه دستاوردهای هلال احمر گلستان نیز فردا، یکشنبه 16 اردیبهشت ماه جاری ساعت 11 صبح مقابل پارک شهر گرگان افتتاح خواهد شد و همچنین در هفته هلال احمر خدمات سلامت و توانبخشی در مراکز هلال احمر به صورت رایگان ارائه خواهد شد.

هروی بیان کرد: ارائه خدمات بهداشتی رایگان در مناطق محروم، حضور مربیان هلال احمر استان در مدارس برای اجرای برنامه‌های آموزشی، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران به ویژه شهدای امدادگر نیز از دیگر فعالیت‌های هلال احمر گلستان در هفته هلال احمر است/فارس


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها