استاندار لرستان گفت: یکی از کارهای ما در مدارس استثنایی این است که بررسی کنیم کدام عنصر و بخش از بدن آمده و جایگزین قسمت ضعیف و نقص دار شده است و اگر این بخش تقویت و روی آن کار شود هیچ نقطه‌ضعفی در وجود فرد باقی نخواهد ماند.
کد خبر: ۹۰۱۳۴۶۲
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سید موسی خادمی امروز در بازدید از مدرسه کودکان استثنایی تربیت خرم‌آباد ضمن گرامیداشت هفته معلم اظهار کرد: این ایام زمانی برای تقدیر از کسانی است که سرمایه‌های آینده کشور را در اختیاردارند و با جان‌فشانی و ایثارگری، این سرمایه‌ها را می‌سازند و برای آینده کشور تقویت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سالروز شهادت آیت‌الله مطهری لازم است از این استاد گران‌قدر یادی کنیم؛ معلمی که به‌تمام‌معنا استاد بودند و به لحاظ موضوعی و نظری در تمام حوزه‌های تعلیم و تربیت فعالیت داشته و عالی‌ترین موضوعات فلسفی، علمی و فقهی را بیان کرده است.

استاندار لرستان ادامه داد: وی برای کودک و نوجوانان نیز کارکرده و داستان راستان او نقش بسزایی در تعلیم و تربیت نسل جوانان در آن روزها داشته است.

خادمی بابیان اینکه بحث آموزش‌وپرورش و توجه به جوانان لازم و ضروری است، اضافه کرد: اینکه توجه به آموزش‌وپرورش چه تأثیری بر توسعه کشورها دارد نیازمند توضیح زیادی نیست چراکه هیچ کشوری بدون توجه به آموزش‌وپرورش و داشتن نهادی قوی، مقتدر، منظم و سامان‌یافته به پیشرفت و توسعه نخواهد رسید.

وی ادامه داد: این نهاد می‌بایست نهادی خوب باشد و تنها صورت آن مهم نیست بلکه معنا، سیرت و محتوا از اهمیت بیشتری برخوردار است و به نظر می‌رسد در کشور باید روی آن بیشتر کارکنیم تا به هدف اصلی خود در این حوزه برسیم.

خادمی بابیان اینکه در نقاط با کمترین میزان جمعیت نیز مدرسه برده شده و حداقل‌ها را فراهم کرده‌ایم، اظهار کرد: قاعدتاً باید روی نظام سازی و کیفیت سازی کار بیشتری انجام دهیم.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: در بین دانش‌آموزان افرادی هستند که تحت عنوان استثنایی از آنان یاد می‌شود و از بقیه مهم‌تر هستند.

وی بیان کرد: وظیفه دولت‌ها به‌ویژه دول اسلامی در قبال آنان سنگین‌تر است چراکه انسان‌هایی هستند که بدون اراده و دخالت خود تقدیر بر این بوده که نقصی به لحاظ جسمی پیدا کنند برای همین وظیفه جامعه در مقابلشان سنگین‌تر است.

 خادمی گفت: لطف کامل خداوند متعال ایجاب می‌کند که اگر جایی کمی قرارداد درجایی دیگر آن را جبران و در عنصر و عمق دیگری تقویت کرده است.

استاندار لرستان بابیان اینکه یکی از کارهای ما در این مدارس این است که بررسی کنیم کدام عنصر و بخش از بدن آمده و جایگزین قسمت ضعیف و نقص دار شده است، افزود: اگر این بخش تقویت و روی آن کار شود هیچ نقطه‌ضعفی در وجود فرد باقی نخواهد ماند.

وی تصریح کرد: دانشمندان بزرگی وجود داشته‌اند که علی‌رغم محدودیت‌ها و معلولیت‌های جسمی خیلی زیاد نقش مؤثری در توسعه جامعه داشته‌اند چراکه بعد برجسته و موردعنایت را خوب تشخیص داده و روی آن کارکرده‌اند.

خادمی گفت: یکی از اقدامات ما در این مدارس باید همین موضوع باشد و البته کار سختی است و جا دارد از معلمین و کسانی که در این حوزه فعال هستند تشکر کرد چراکه کارشان متفاوت است و علاوه بر نقش‌های آموزشی گاها مجبورند کارهای دیگری را نیز انجام دهند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات