مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان:

جمعیت هلال‌احمر استان ۶ هزار داوطلب دارد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان گفت: جمعیت هلال‌احمر استان ۶ هزار داوطلب دارد که در قالب ۳۰ خانه داوطلبی در سراسر کشور فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۱۳۴۶۴
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، صارم رضایی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان ضمن تبریک هفته هلال‌احمر، با اشاره به هفته هلال‌احمر اظهار داشت: در حال حاضر ۱۹۰ کشور عضو جمعیت هلال‌احمر و صلیب سرخ جهانی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان بابیان اینکه هفت اصل در فدراسیون بین‌المللی کمیته امداد و نجات وجود دارد که منشأ و ریشه تمامی فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است، افزود: انسانیت، بی‌غرضی، بی‌طرفی، استقلال، خدمات داوطلبانه، وحدت و جهانی بودن هفت اصل فعالیت‌های این جمعیت است.

رضایی بیان داشت: جمعیت هلال‌احمر لرستان در حوادث و سوانح نقش مؤثری داشته، به‌نحوی‌که در ردیف ۱۰ جمعیت برتر هلال‌احمر کشور قرار دارد.

وی تصریح کرد: در حادثه زلزله غرب کشور تیم جمعیت هلال‌احمر استان اولین حضور را قبل از تیم امدادی کرمانشاه داشت و همین عامل سبب شد از جمعیت هلال‌احمر لرستان در زلزله غرب کشور به‌عنوان جمعیت برتر نام‌برده شود.

این مسئول از ۱۸ میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی جمعیت هلال‌احمر به زلزله کرمانشاه خبر داد و گفت: در همین راستا ۳۸۷ محموله از کمک‌های مردمی نیز به مناطق زلزله‌زده غرب کشور ارسال شد.

رضایی به رکورد زدن تیم امداد و نجات لرستان در حادثه اشترانکوه و پیدا کردن اجساد کوهنوردان در کمترین زمان ممکن اشاره کرد و افزود: عملیات امداد و نجات و همچنین پیدا کردن کوهنوردان حادثه‌دیده در اشترانکوه طی هفت روزبه پایان رسید.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان یادآور شد: جمعیت هلال‌احمر استان ۶ هزار داوطلب دارد که در قالب ۳۰ خانه داوطلبی در سراسر کشور فعالیت می‌کنند.

وی به برخی اقدامات جمعیت هلال‌احمر در جهت آموزش و امدادرسانی به مردم اشاره و خاطرنشان کرد: اعزام پزشک به مناطق محروم استان، اجزای طرح حمایت از فرشتگان رحمت با ارسال بسته‌های غذایی به مناطق محروم، اهدای ۲۶۰ واحد خون توسط جمعیت هلال‌احمر و انجام هشت پروژه محرومیت‌زدایی ازجمله این اقدامات بوده است.

رضایی از افتتاح واحد فیزیوتراپی بروجرد در هفته هلال‌احمر خبر داد و اظهار داشت: در تلاش هستیم برای تمامی شهرستان‌ها واحد فیزیوتراپی را ایجاد نماییم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان بیان داشت: طی سال گذشته ۲۶۴ دوره کمک‌های اولیه به‌صورت حضوری و غیرحضوری در استان برگزار شد.

وی مجموع بودجه سال ۹۶ جمعیت هلال‌احمر لرستان را ۱۸ میلیارد تومان برشمرد و تصریح کرد: سال گذشته ۲۲ نفر در پایگاه‌های هلال‌احمر استان استخدام شدند، ضمن اینکه در حال حاضر ۱۷۰ نفر به‌عنوان پرسنل اصلی در این جمعیت فعالیت دارند.

رضایی با ابراز اینکه تمامی مجوز‌های لازم از مرکز جهت احداث داروخانه هلال‌احمر در استان اخذشده، تأکید کرد: به نظر می‌رسد برخی دست‌های پشت پرده و مافیا مانع از تحقق این موضوع می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان گفت: لرستان در بین ۳۱ استان کشور تنها استان محروم از داروخانه هلال‌احمر است که به همین منظور از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی درخواست می‌شود نسبت به احداث و راه‌اندازی داروخانه توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر استان در خصوص راه‌اندازی داروخانه برابر با مجوز وزارت بهداشت و نه بیشتر اقدام خواهد کرد و درصدد است تمامی دارو‌های تخصصی و کمیاب را پوشش دهد.

رضایی بابیان اینکه ۵ میلیارد تومان برای احداث آشیانه جمعیت هلال‌احمر استان هزینه شد، افزود: برای تکمیل و بهره‌برداری کامل ۸ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات