خبرهای داغ:
رئیس اوقاف و امور خیریه جلفا در جمع خبرنگاران آذربایجان شرقی از اجرای برنامه های مختلف فرهنگی همچون طرح آرامش بهاری در امامزادگان این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح ها در راستای دغدغه فرهنگی برگزار می شود.
کد خبر: ۹۰۱۳۴۶۸
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدتقی عمادی افزود: با توجه به گردشگر پذیر بودن جلفا توجه به مسائل فرهنگی و اجرای برنامه های مختلفی در این خصوص از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه در طرح آرامش بهاری امسال 25هزار زائر از امامزادگان این شهرستان بازدید داشتند، بیان کرد: این تعداد زائر از 28اسفند سال گذشته تا 15 فروردین امسال از امامزادگان زیارت کردند.

حجت الاسلام عمادی با اعلام اینکه تعداد بازدید کنندگان از امامزادگان جلفا نسبت به سال گذشته رشد 30درصدی داشته است، بیان کرد: بازدید کنندگان از کشورهای ایران، ارمنستان و جمهوری آذربایجان بوده است.

برگزاری طرح های فرهنگی در امامزادگان در راستای دغدغه فرهنگی است

وی اضافه کرد: در این شهرستان پنج امامزاده -سید احمد شاهمار، شعیب، زاویه، سید محمد نوجه مهر و بابا یعقوب- وجود دارد که 80درصد زائران در امامزاده سیدمحمد نوجه مهر اسکان داشته اند.

حجت الاسلام عمادی در ادامه با بیان اینکه عمران و آبادی امامزادگان از محل نذورات و هدایای مردمی تامین می شود و ردیف بودجه دولتی برای آن وجود ندارد، اظهارداشت: اگر بتوانیم کنار مشارکت های مردمی و خیرین از بودجه دولتی نیز نیز برای کمک به امامزادگان برخوردار باشیم قطعا در پذیرش زائر و گردشگر دیگر امامزادگان این شهرستان نیز رشد صعودی خواهد داشت.

رئیس اوقاف و امور خیریه جلفا از وجود 65 موقوفه و 123رقبه در این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد موقوفه و رقبه، 60درصد آن ها سنددار هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها