حجت الاسلام خالصی، گفت: اصل در حوزه های علمیه اخلاق مداری و تقوا است، البته کسی اشتباه متوجه نشود که علم مهم نیست، طلبه انقلابی و با اخلاق طلبه ای باسواد است.
کد خبر: ۹۰۱۳۵۰۱
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، مسئول روحانیون سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان در جمع طلاب حوزه علمیه اظهار کرد: حوزه علمیه باید در تربیت فضلا و علمای اخلاق‌مدار، فعال باشد.

حجت الاسلام خالصی حفظ حرمت بزرگان دین را ضروری دانست و اظهار داشت: محققان، محصلان، طلاب و دانشجویان باید برای ترویج و توسعه ارزش‌های اخلاقی حساب ویژه‌ای باز کنند.

وی با تاکید بر اینکه وجه تمایز انسان و حیوان در فضائل اخلاقی نیز هست، افزود: به قول علما، اخلاق در تعریف ریاضی به مثابه عدد صحیح است که به ارقام وزن داده است، یعنی اخلاق به انسان وزن و اعتبار می‌دهد.

حاج اقا خالصی بر ضرورت رعایت اخلاق حرفه‌ای در کسب و کار تاکید کرد و گفت: افراد اگر در شغل و حرفه خود بهترین تخصص و تجربه را داشته باشند اما از اخلاق و رفتار انسانی بی‌بهره باشند هیچ ارزشی ندارد.

مسئول روحانیون سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان به تبیین و اهمیت جایگاه و ارزش اخلاق در اسلام پرداخت و گفت: انسان تنها با ضمیمه حسن خلق به مرحله انسانیت دست پیدا می‌کند.

 

حجت الاسلام خالصی با بیان اینکه انسان در هر پست و مقامی که باشد و یا هر توانمندی و تجربه‌ای که برسد بدون فضائل و مکارم اخلاقی کامل نیست، گفت: حوزه علمیه باید در تربیت فضلا و علمای اخلاق‌مدار فعال باشد.

وی با اشاره به بمباران عظیم تبلیغاتی و رسانه‏ای بر روی اذهان جوانان و طلاب جوان گفت: مردم ما شبهاتی در ذهن دارند که آنها را آزار می‏ دهد و ما طلاب هستیم که باید این آزار را از روی آنها برداریم.

ارسال نظرات