مدیر موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود

بهترین زمان برای تربیت دینی فرزندان دوران کودکی و در کانون گرم خانواده است

مدیر موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود گفت: بهترین زمان برای تربیت دینی فرزندان دوران کودکی و در کانون گرم خانواده است، زیرا کودک هنوز کاملاً شکل نگرفته و برای هر گونه تربیت آمادگی دارد.
کد خبر: ۹۰۱۳۵۰۹
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶
به گزارش شاهرود، علیرضا ابراهیمی در کارگاه آموزش خانواده در شاهرود اظهار کرد: تربیت دینی توسط خانواده‌ها نقش اساسی در سلامت روان و سازگاری اجتماعی دارد. دین نمی‌تواند خویشتن داری را که عنصر اساسی در تربیت است افزایش دهد و درمیان خانواده‌ها به‌عنوان اصلی‌ترین و اساسی‌ترین عنصر تربیت دینی تلقی شود.
وی مهمترین عامل اجتماعی شدن در زندگی هر انسان را، تجارب دوران کودکی وی در محیط خانواده دانست و گفت:. کودکان در جریان اجتماعی شدن، عواطف مختلفی از قبیل: مهر، محبت، فداکاری، گذشت، حسادت، کینه و خشم و... را در کنار والدین، خواهران وبرادران خود تجربه می‌کند.
ابراهیمی با اشاره به اینکه، بهترین زمان برای تربیت دینی فرزندان دوران کودکی و در کانون گرم خانواده است افزود: چرا که کودک هنوز کاملاً شکل نگرفته و برای هر گونه تربیت آمادگی دارد و مسئولیت این امر حساس و مهم درمرتبه اول بر عهده پدران و مادران نهاده شده است.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: با توجه به ارزش و قداست خانواده درمی‌یابیم که خانه اولین مدرسه تربیتی اخلاقی و دینی است و کودک به تدریج بر اساس مشاهدات روزمره، پایه‌های اخلاقی خود را پی‌ریزی می‌کند. در محیط خانه کودک تعالیم خوب و بد را فراگرفته، زیر بنای اخلاقی او شکل می‌گیرد.
وی بیان کرد: بنابراین اگر والدین و سایر اعضای خانواده دارای روش صحیح و اخلاق نیک باشند، کودکان خوب وبه دنبال آن، انسان‌های بزرگ، افراد متعهد و فعال تربیت شده و به جامعه تحویل داده می‌شود و بالعکس. همین تأثیرات روحی و خاطرات شیرین است که در آینده کودک و جهت گیری‌های بعدی او بسیار مؤثر خواهدبود.
سید میثم هاشمی مسئول مرکز آموزش موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود گفت: این کارگاه آموزشی یکروزه با حضور فراگیران و دانشجویان و خانواده‌های آنان و باسخنرانی مدیر موسسه فرهنگی بین الحرمین برگزار گردید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار