خبرهای داغ:
فاز دوم معاینات مطالعه همگروهی (کوهورت) چشم دانش آموزان، در راستای طرح بزرگ مطالعه چشم مردم شاهرود آغاز شد.
کد خبر: ۹۰۱۳۵۱۳
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، فاز دوم معاینات مطالعه کوهورت چشم دانش آموزان شاهرود همزمان با ایام میلاد حضرت امام عصر (عج) در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود آغاز گردید.
دکترمحمد حسن امامیان معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اهداف این مطالعه گفت: مطالعه هم گروهی چشم دانش آموزان شاهرود با هدف شناسایی علل اختلالات بینایی و عیوب انکساری در کودکان طراحی شده است.
معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود افزود: فاز اول این مطالعه در سال تحصیلی ۹۳-۹۴ برای کودکان مقطع ابتدایی (پایه اول تا ششم) منطقه آموزش و پرورش شاهرود (نقاط شهری و روستایی) اجرا شدکه در آن مرحله از ۶۶۲۴ دانش آموز دعوت به عمل آمد و ۵۶۲۰ نفر (۸۴.۸%) در این مطالعه شرکت کردند.
دکتر امامیان در ادامه بیان کرد: برای تمامی دانش آموزان معاینه کامل اپتومتری، بررسی قدرت دید اصلاح شده و اصلاح نشده و در صورت نیاز تجویز عینک انجام می‌شود.
به گفته وی اندازه گیری فشارخون و تن سنجی و معاینه کامل دندانپزشکی از معاینات دیگر است و در صورت نیاز به معاینه و درمان‌های اختصاصی کودکان توسط چشم پزشک نیز معاینه می‌شوند.
معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود خاطر نشان کرد: درفاز دوم معاینات مطالعه کوهورت چشم دانش آموزان در شاهرود دانش آموزان با هماهنگی مدارس به مرکز آموزشی پژوهشی صدری دعوت می‌شوند که این معاینات در دو شیفت صبح و عصر انجام خواهد شد و همه معاینات در صورت رضایت کتبی والدین و رضایت شفاهی دانش آموز خواهد بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها