خبرهای داغ:
معاون استاندار و فرماندار شاهرود:
معاون استاندار و فرماندار شاهرود گفت: هم اکنون بیش از ۱۱ روستای شاهرود با تانکر آب رسانی می‌شوند.
کد خبر: ۹۰۱۳۵۲۷
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سید محمدرضا هاشمی در شورای مدیریت بحران شهرستان شاهرود که با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در تالار ولایت فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: زمین لرزه یکی از حوادث مهم است که بیشترین فراوانی را دارد به طوری که بیش از ۶ زمین لرزه به بزرگی بیش از سه ریشتر در سطح این شهرستان رخ داده است.
وی با اشاره به برگزاری بیش از ۹ نشست مدیریت بحران و ۱۰ نشست مدیریت بحران آب در سال گذشته افزود: از ۹۹ مصوبه این نشست ها، ۹۰ درصد برای اجرا پیگیری شده است.
معاون استاندار سمنان ۱۶ سال خشکسالی پیاپی را از دیگر چالش‌های موجود در شهرستان برشمرد و افزود: هم اکنون بیش از ۱۱ روستای شاهرود با تانکر آب رسانی می‌شوند.
هاشمی بر استفاده از فناوری‌های نوین برای پیشگیری ازخسارت سرمازدگی در محصولات کشاورزی و باغی نیز تاکید و تصریح کرد: سرمازدگی در ۲ سال، ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال خسارت به باغداران شاهرودی وارد کرده است.
وی ادامه داد: امسال بیش از هفت هزار و ۸۰۰ هکتار از باغ‌های شاهرود را بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد سرمازده و ضرر یکهزار و ۶۵۰ میلیارد ریالی به باغداران وارد شده است.
فرماندار شاهرود میزان خسارت سرما در سال گذشته را نیز بیش از یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: یکهزار و ۲۳۰ هکتار از باغ‌های انگور، انار و زیتون شهرستان هم پاییز گذشته آسیب دیده است.
در پی سرمازدگی کاهش تولید بیش از ۶۴ هزار و ۶۰۰ تن از محصولات شهرستان
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود هم با بیان اینکه امسال بخش زیادی از محصولات باغی بین ۱۵ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیده افزود: تولید بیش از ۶۴ هزار و ۶۰۰ تن از محصولات شهرستان در پی سرمازدگی کاهش یافته است.
محمدرضا قاسمی میزان خسارت وارد شده در بخش بسطام را بیش از ۷۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در بخش مرکزی و حومه شاهرود هم حدود ۲۳۰ میلیارد ریال ضرر متوجه کشاورزان شده است.
وی ادامه داد: در کلاته‌های غربی و بیارجمند نیز بیشترین میزان خسارت به محصول زردآلو وارد شده است.
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه استفاده از روش‌های معمول مانند کشت ارقام مقاوم به سرما و انجام اقدامات محیطی در باغ نتوانست جلوی خسارت سرمای زیاد در بهار امسال را بگیرد، تاکید کرد: نوسانات مکرر دمایی و تغییر در نوسانات اقلیمی، کاهش دمای شدید و آغاز بهار زودتر از حد معمول سبب ناکارآمدی روش‌های قبل شد و به طور کل با یخبندان بهاره روبه رو بوده ایم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها