خبرهای داغ:
صورت گرفت:

دیدار نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با آیت الله عابدینی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۹۰۱۳۵۵۰
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در این دیدار که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: می‌باید تلاش کنیم تا نا امنی‌ها نسبت به زمین‌های کشاورزی کاهش پیدا کرده و هیچ کسی نتواند با سود جویی زمین‌های مرغوب کشاورزی را تغییر کاربری داده و به مصارف دیگر برساند.
وی دستگاه قضا را مسئول برخورد جدی با سوء استفاده کنندگان در این حوزه دانست و تصریح کرد: اعمال قانون می‌باید همراه با عدالت و انصاف باشد. بعضاً مشاهده می‌شود در حالی که به یک کشاورز اجازه داده نمی‌شود یک انبار کوچک در زمین کشاورزی خود احداث کند، برخی ساختمان‌های چند طبقه در کنار زمین او بنا می‌کنند و اینها خسارت‌های جبران‌ناپذیری را ایجاد می‌کند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین سوء استفاده برخی از زمین‌های مصادره شده از عوامل رژیم سابق را کار نادرستی دانست و تأکید کرد: زمین‌هایی که از عوامل رژیم سابق ضبط شده است نباید مورد استفاده شخصی برسد و برخی در آن خانه‌سازی انجام دهند.
امام جمعه قزوین بحران آب را در قزوین بسیار جدی دانست و یادآور شد: بخش اعظم مشکلات آبی کشور با فرهنگ‌سازی حل می‌شود اما به دلیل نگاه‌های کوتاه مدت برخی از مسئولان، فرهنگ‌سازی در این حوزه نا دیده گرفته شده است.
وی جلوگیری از واردات بی‌رویه را یکی از مصادیق حمایت از شعار سال عنوان کرد و افزود: برخی از محصولات کشاورزی نظیر برنج با کیفیت بسیار خوبی در کشور ما تولید می‌شوند و نباید اجازه دهیم واردات بی‌رویه، به کشاورزان آسیب وارد کند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان ساماندهی بازار میوه و ایجاد صنایع تبدیلی را نیز در قزوین ضروری دانست.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدرضا تقوی نیز در این دیدار به اهمیت کشاورزی پرداخت و اظهار کرد: اگر اقتصاد جامعه‌ای بر اساس اقتصاد کشاورزی شکل بگیرد، از استحکام بیشتری برخوردار خواهد بود و آسیب‌های کمتری نیز متوجه آن شده و اقتصادی درون‌گرا می‌شود.
وی بیان کرد: اقتصاد نفتی، اقتصادی نا مطمئن و پر ریسک است چرا که تصمیمات و سیاستگذاری‌ها در جای دیگر اتخاذ می‌شود و اگر آسیبی به آن وارد شود متوجه همه بخش‌ها خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه یکی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی، اقتصاد کشاورزی است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا کشاورزی ما با علم روز همراه شود و شیوه‌های سنتی که در آن شاهد هدر رفتن منابع بسیاری هستیم کنار گذاشته شود.
وی با بیان اینکه مرغوبیت دشت قزوین برای فعالیت‌های کشاورزی زبانزد است، عنوان کرد: با نگاه جدی‌تر به دشت قزوین و حوزه کشاورزی می‌توانیم نتایج مطلوب‌تری داشته باشیم و فرهنگ‌سازی نیز در این عرصه نقش مهمی ایفا می‌کند.
آقای عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین هم در این دیدار بحران آب را مهمترین بحران استان قزوین دانست و ابراز داشت: بحران کم آبی که در استان قزوین وجود دارد به دلیل خشکسالی‌های اخیر و برداشت‌های بی‌رویه منابع زیرزمینی به وجود آمده است.
وی افزود: اگر مشکلات این عرصه بر طرف نشود قطعاً دشت قزوین نه تنها برای این استان بلکه برای استان‌های تهران و البرز نیز منبع ایجاد ریز گرد خواهد بود.
استاندار قزوین بیان کرد: خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی برای برون رفت از مشکلات این حوزه صورت گرفته است و امیدواریم بتوانیم با اجرای کامل طرح‌ها مشکلات این حوزه را برطرف نماییم.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار