همه بانک‌ها و دستگاه‌های متولی باید در چهارچوب آئین‌نامه اجرایی هیئت دولت، عمل کرده و از رفتارهای سلیقه‌ای در بررسی طرح‌های متقاضیان، خودداری نمایند.
کد خبر: ۹۰۱۳۵۸۲
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرزگاری بسیج زنجان؛ اسداله درویش‌امیری در جلسه کارگروه نظارت بر تسهیلات تکلیفی و منابع بانک‌ها، با اشاره به این‌که تسهیلات این طرح با نرخ بسیار پایین، ارائه می‌شود، اظهار کرد: این طرح‌ها از کمیته‌های فنی شهرستانی، عبور کرده و به کمیته فنی استانی، ارجاع می‌شوند و باید با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گیرند تا تسهیلات پرداختی، صرفا در محل مربوطه، مورد استفاده قرار گیرد و البته باید مکانیزمی نیز جهت بررسی صحت اجرای طرح‌ها، تعریف گردد.
وی با تاکید بر این‌که باید نیازمندان واقعی جهت ایجاد مشاغل روستایی، شناسایی و در سریع‌ترین زمان جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شوند، افزود: باید طرح‌های دارای مجوز و بدون مجوز به تفکیک بخش‌های مختلف، توسط معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، احصا شود تا ضمن تعیین تکلیف و بررسی امکان پرداخت تسهیلات، گزارش مربوطه به دولت، منعکس گردد. همچنین باید بررسی شود که طرح‌های معرفی‌شده به بانک‌های عامل، چه تعداد شغل ایجاد می‌کنند.
درویش‌امیری با بیان این‌که دستگاه‌های متولی بخش‌های صنعت، معدن، خدمات و کشاورزی با محوریت استانداری، نشست‌هایی با بانک‌های عامل، برگزار کرده و نسبت به معرفی طرح‌های اولویت‌دار جهت دریافت تسهیلات توافق نمایند، خاطر نشان کرد: بر اساس ابلاغ هیئت دولت، این تسهیلات باید تا پایان تیر ماه سال جاری، توزیع شود؛ به گونه ای که در صورت تاخیر در پرداخت، سهمیه استان‌ها از بین رفته و به سایر استان‌ها منتقل می‌شود.
استاندار زنجان با اشاره به این‌که طرح‌های نیمه ‌تمام زیادی در روستاها وجود دارد که باید توسط بخشداران و فرمانداران، شناسایی شده و در اولویت پرداخت تسهیلات قرار گیرد، ابراز کرد: در جلسات قبلی، تاکید شده بود که سازمان جهاد کشاورزی نسبت به جمع ‌بندی و سازماندهی مشاغلی که امکان جایگزینی با مشاغل کشاورزی دارای مصرف آب بالا دارند، اقدام کرده و این مشاغل را در اختیار بخشداران، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها قرار دهد تا از این طریق جهت دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شوند که تاکنون باید این مهم، صورت می‌گرفت.

ارسال نظرات