با حضور معاون مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان مراسم یزرگداشت روز معلم و یادواره شهدای فرهنگی شهرستان و کنگره 540 شهید والامقام استان کردستان در سالن آمفی تئاتر مجتمع امیر نظام گروسی برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۱۳۵۹۵
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، غلامرضا جعفری در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید فیلسوف مرتضی مطهری و تبریک روز معلم و هفته بسیج فرهنگیان، اظهار داشت: معلمی در قرآن مجید جلوه‌ای از جمال الهی معرفی شده که ادامه دهنده راه انبیاء و اولیاء هستند.

وی با بیان اینکه فرهنگیان کارشناسان فرهنگ سازی در جامعه هستند از فعالیت یک هزار و ۳۱۲ نیروی فرهنگی در آموزش و پرورش شهرستان بیجار خبر داد.

مدیر آموزش و پرورش بیجار افزود: در حال حاضر یک هزار و ۴۳۱ نفر نیروی بازنشسته آموزش و پرورش در بیجار حضور دارند.

جعفری تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری بیش از ۱۲ هزار دانش آموز در ۱۹۷ مدرسه روستایی و شهری در شهرستان بیجار مشغول تحصیل علم و دانش هستند.

وی با اشاره به موفقیت‌های آموزش و پرورش شهرستان بیجار در چند سال گذشته، گفت: آموزش و پرورش شهرستان بیجار در بین مناطق ۱۶ گانه استان کردستان جز سه رتبه برتر استانی از لحاظ مدیریتی شناخته شده است.

مدیر آموزش و پرورش بیجار با تاکید بر اینکه این موفقیت مدیون کار تیمی فرهنگیان آموزش و پرورش شهرستان بیجار است، اعلام کرد:۱۳ نفر از دانش آموزان این شهرستان موفق به کسب رتبه‌های برتر علمی در استان کردستان شده اند که سه نفر آن‌ها به مرحله کشوری راه پیدا کرده اند.

جعفری با بیان اینکه پوشش تحصیلی دانش آموزان اولویت اصلی وزارت آموزش و پرورش است، اعلام کرد: میزان پوشش تحصیلی در مدارس ابتدایی شهرستان بیجار بیش از ۹۹ درصد، در متوسطه اول ۹۸ درصد و در متوسطه دوم ۹۵ درصد است.

وی ضمن قدردانی از ادارات و دستگاه‌های که آموزش و پرورش شهرستان بیجار را کمک کرده اند، از اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان توسط سپاه بیجار جهت تعمیر و تجهیز مدارس در سال گذشته خبر داد.

مدیر آموزش و پرورش بیجار تصریح کرد: استخر و مدرسه ۱۲ کلاسه حجاب از جمله پروژه‌های نیمه تمام آموزش و پرورش هستند که نیازمند اعتبار ویژه جهت اتمام می‌باشند.

نظام مرادی معاون مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان سخنران بعدی این مراسم بودند.

وی با تبریک روز معلم، اظهار داشت: معلمان مجریان اصلی نظام آموزش و پرورش ما هستند که الگو پذیری یکی از ویژگی‌های برتر آن‌ها است.

معاون مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به سند تحول بنیادین بعنوان نقشه راه که توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شده است، گفت: راه دستیابی به مسیر علم و روح سند تحول پنج عنصر است.

مرادی ادامه داد: عنصر تفکر، ایمان، علم و آگاهی، عمل و اخلاق ۵ عنصر اساسی سند تحول بنیادین است که معلمان و کادر آموزشی ما باید به در سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه توازن تحصیلی به خوبی در مدارس شهرستان بیجار رعایت شده است، اظهار داشت: میانیگن قبولی کنکور در شهرستان بیجار نسبت به شهر‌های دیگر استان خوب است.

معاون مدیر کل آموزش و پرورش کردستان از اختصاص ۱۲ میلیون تومان جهت تجهیز یکی از هنرستان‌های بیجار خبر داد و بیان داشت: ۹۰ میلیون تومان نیز برای تعمیر و تجهیز مدارس شهرستان بیجار در سال تحصیلی جاری اختصاص یافته که در چند روز آینده به مدیریت آموزش و پرورش بیجار ابلاغ می‌گردد.

مرادی همچنین از اختصاص ساختمان ۵ طبقه در شهر تهران جهت اقامت فرهنگیان شاغل و بازنشسته آموزش و پرورش کردستان جهت انجام معالجات پزشکی خبر داد.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از ۵ خانواده شهدای فرهنگی، یک معلم نمونه استانی و هفت معلم نمونه شهرستانی تجلیل شد.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات