مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: سال گذشته دو هزار وقف جدید در کشور داشتیم که ١٩٦ وقف در استان تهران انجام شد و یک نفر سال قبل ٨٤ مغازه را وقف مسائل آموزشی و دانش بنیان کرد.
کد خبر: ۹۰۱۳۵۹۹
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران، در جلسه شورای اداری استان با بیان امور انجام شده در برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، اظهار داشت: سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور ٨٤ کشور در بخش‌های حفظ و قرائت برگزار شد که برای نخستین بار با مسابقات گروه روشن‌دلان، طلاب، بانوان و پژوهشگران هم زمان بوده است.

محمدزاده افزود: در سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، یک قاری از کشور افغانستان که مقیم ایران است، مقام نخست را کسب کرد. برنده نفر دوم نیز از کشور ایران و نفر سوم نیز از کشور لبنان شد؛ هم‌چنین فرمانداران تهران، پاکدشت و دماوند در برگزاری این مسابقات همکاری زیادی داشتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران با اشاره به تأکید‌های مقام معظم رهبری در تربیت ١٠ میلیون حافظ قرآن در کشور گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه تربیت یک میلیون حافظ قرآن را پذیرفته است و در حال حاضر ٢٦٠ هزار حافظ قرآن آموزش داده شده است و شهرستان شهریار در استان تهران یکی از پایگاه‌های مهم حفظ قرآن را دارد.

محمدزاده به اقدامات سازمان اوقاف در بقاع متبرکه استان تهران اشاره کرد و گفت: ٣١٣ بقعه متبرک در استان تهران وجود دارد و عایدات بقاع به دو بخش حق‌الدفن و نذورات تقسیم می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان تهران افزود: درآمد‌هایی که از حق‌الدفن در بقاع به دست می‌آیند در پروژه‌های عمرانی هزینه می‌شود. در بخش نذورات نیز ٤٠ درصد درآمد‌ها صرف امور عمرانی شده و در سال ٩٧،١٨٩ میلیارد تومان اجرای پروژه عمرانی در بقاع پیش بینی شده است. هم‌چنین سایر درآمد‌های این بخش نیز صرف هزینه‌های فرهنگی در بقاع می‌شود.

محمدزاده اظهار داشت: در سال ٩٦، ٢٣ میلیارد تومان از محل نذورات در بقاع متبرکه هزینه امور فرهنگی شده است. وی تأمین نیاز‌های بهداشتی در بقاع متبرک را از هزینه‌های سالانه و مهم دانست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران در بخش امور وقف استان گفت: سال گذشته دو هزار وقف جدید در کشور داشتیم که ١٩٦ وقف در استان تهران انجام شد و یک نفر سال قبل ٨٤ مغازه را وقف مسائل آموزشی و دانش بنیان کرد.

وی با بیان اینکه ۹۵۰۰ موقوفه در استان تهران وجود دارد گفت: در این بخش نیز ادارات دادگستری، اداره ثبت، فرمانداری‌ها، منابع طبیعی، مسکن وشهرسازی و نیرو‌های مسلح است همکاری خوبی با ما داشته‌اند.
منبع: فارس
ارسال نظرات