معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده از برگزاری نمایشگاه لباس اقوام ایرانی به منظور حمایت از کالای ایرانی خبر داد.
کد خبر: ۹۰۱۳۶۰۷
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، اطهره نژادی با بیان اینکه این نمایشگاه قرار است با حمایت استانداری البرز و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۲۳ تا ۲۵ اردیبهشت ماه در شهر کرج برپا شود، افزود: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در برگزاری این نمایشگاه نقش ویژه دارد.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه لباس‌های اقوام ایرانی مختلف در کشور به نمایش گذاشته می‌شود و در واقع به نوعی معرفی بیشتر این اقوام و لباس‌های سنتی آنان از اهداف برگزاری نمایشگاه است.

نژادی تاکید کرد: برگزاری این نمایشگاه گامی برای فراهم کردن زمینه استفاده از لباس اقوام ایرانی به واسطه رنگ‌های شادی است که در این مدل لباس‌ها استفاده می‌شود.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه در این نمایشگاه اغلب مسئولان امور زنان و خانواده دستگاه‌های اجرایی و استانداری‌ها همکاری دارند، اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم با برگزاری این نمایشگاه بخشی از فرهنگ اقوام ایرانی را به جهان معرفی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری این نمایشگاه در واقع براساس نامگذاری سال ۹۷ به نام سال حمایت از تولید و کالای ایرانی است تا بتوان تولیدکنندگان را در بخش‌های مختلف حمایت کرد و گامی اساسی برای رونق فعالیت آنان برداشت.

نژادی گفت: البته در این نمایشگاه به طور یقین نقش زنان در ترویج بیشتر استفاده از لباس اقوام ایرانی پررنگ‌تر است و این موضوع را نیز به صورت واضح در چند روز برگزاری نمایشگاه شاهد خواهیم شد.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اضافه کرد: در این نمایشگاه بر آنیم تا با بروز رسانی لباس اقوام و استفاده از المان‌های سنتی و قومی، لباس‌ها را برای استفاده در جامعه امروزی بازطراحی کنیم تا کاربردی و قابل استفاده باشد.
منبع: مهر
ارسال نظرات