معاون استاندار زنجان در شورای مهارت استان مطرح کرد:

بی‌اعتمادی بخش خصوصی نیز اجرای طرح کاروزی را با مشکل روبه‌رو کرده

دومین جلسه شورای مهارت استان به ریاست دکتر نیک سرشت معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و با حضور جمعی از مسئولین ادارات ذیربط در سالن امام علی استانداری برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۱۳۶۱۴
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان:محمدرضا انصاری ، مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای درخصوص دستورکار جلسه که شامل اقدامات انجام گرفته در خصوص اصلاح سهمیه استان در برنامه اجرایی کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی در سال جدید ، تبیین برنامه های عملیاتی مهارت آموزی در سال 97 در کلیه بخشهای آموزشی فنی وحرفه ای ، حمایت از طرحهای کارآفرینی در قالب تسهیلات اشتغالزایی روستایی در بخش آموزشگاههای آزاد و هماهنگی با دستگاههای اجرایی در برگزاری نمایشگاه ها به مناسبتهای مختلف گزارش کاملی ارائه کرد.

محمدرضا یوسفی ، مدیر کل اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی در خصوص نقاط ضعف و فقوت ،موانع و مشکلات طرح کارورزی بیان کرد: همکاری دستگاهها در اجرایی شدن طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی بسیار ضعیف است.

فرامرز نیک سرشت ،معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان با اشاره به اینکه از بین همه واحدهای صنعتی، کشاورزی و خدمات تنها 220 واحد پذیرنده برای طرح کارورزی اعلام آمادگی کردند ابراز کرد: این در حالی است که از این تعداد هم 68 مورد مجوز گرفتند و با 67 نفر عقد قرارداد شده است.

وی مشخص نشدن جایگاه دستگاه‌های اجرایی و ضمانت‌های قانونی را از سلسله ایرادات جدی در اجرای طرح کارورزی خواند و گفت: بی‌اعتمادی بین دولت و بخش خصوصی نیز اجرای این طرح را با مشکل روبه‌رو کرده است .

نیک‌سرشت با اشاره به اینکه در دهه‌های اخیر سرمایه‌های اجتماعی را از دست دادیم بیان کرد: باید در امر اطلاع‌رسانی طرح کارورزی بازنگری و ضمانت‌‌نامه‌های حقوقی آن تسریع شود.

محمدرضا آب‌پور، مدیرکل امور اقتصادی استانداری نیز در این جلسه اطلاع‌رسانی برای طرح کارورزی را خوب ارزیابی کرد و گفت: ثبت نام بیش از 5 هزار نفر نشان می‌دهد که اطلاع رسانی خوب و عالی بوده است .

وی با اشاره به اینکه ابهامات قانونی این طرح زیاد است تصریح کرد: این موضوع سبب شده که واحدهای پذیرنده برای پذیرش کارورز ریسک نمی‌کنند.

و در پایان جلسه نیک سرشت همکاری دستگاهها را یکی از راههای حل و تسریع روند این طرح دانست.

 

ارسال نظرات