ترکاشوند همزمان با روز بسیج سازندگی اعلام کرد ؛

اجرای 80 پروژه عمرانی توسط جهادگران سازندگی البرز

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان البرز با اشاره به 80 پروژه عمرانی که توسط جهادگران سازندگی در سطح استان البرز کلید خورد، خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها تا نیمه سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد و تسهیلات سازندگی در سال جاری با تشکیل تعاونی‌ها محقق می‌شود.
کد خبر: ۹۰۱۳۶۸۲
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سرهنگ پاسدار علی ترکاشوند در نشست خبری به مناسبت سالروز تشکیل سازمان بسیج سازندگی که در سالن جلسات بسیج دانشجویی استان البرز برگزار شد، ضمن تقدیر از اصحاب رسانه به دلیل حمایت‌های بسیار زیاد از بسیج سازندگی اظهار داشت: رفع تبعیض اجتماعی، ایجاد عدالت مردمی و از بین بردن فقر و بیکاری و اعتیاد مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و داخلی است که حمایت از کالای ایرانی یکی از این بخش‌ها است.

اجرای 80 پروژه عمرانی توسط جهادگران سازندگی البرز

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان البرز با بیان اینکه کالای ایرانی سبب اشتغال در کشور می‌شود، افزود: بیکاری و فقر به دلیل استفاده نکردن از کالاهای داخلی و واردات کالاهای خارجی در ایران است.

وی با اشاره به اینکه استان البرز بزرگترین تولیدکننده میوه هسته‌دار در غرب آسیا و دارای رتبه جهانی است، گفت: واردات اینگونه محصولات که دارای تولید مناسب داخلی است یک نوع خیانت به اقتصاد محسوب می‌شود.

وی در ادامه به دلیل تشکیل بسیج سازندگی که به دستور مقام معظم رهبری در 17 اردیبهشت سال 79 اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب دستور تشکیل این نهاد مردمی را به جهت پرکردن خلاء به وجود آمده از نبود جهاد سازندگی دادند زیرا جهاد سازندگی با وزارت کشاورزی ادغام شده بود.


وی با اشاره به اینکه جهاد سازندگی متشکل از نیروهای خودجوش و مردمی بود که در دوران 8 سال دفاع مقدس خدمات بسیار ارزنده ای ارایه کرده بودند، اظهار داشت: با ادغام این دو بخش ماهیت مردمی بودن جهاد سازندگی از دست رفت و تجربه ثابت کرده که کار در هر جای دنیا از مردم گرفته شود و به دولت سپرده شود شکی نیست که آن کار به سرانجام نمی رسد.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب اعضای بسیج سازندگی را به آیه‌های مجسم تشبیه کردند، عنوان کرد: بسیج سازندگی بدون هیچ گرایش سیاسی به تمام نقاط کشور امداد و خدمات‌رسانی می‌کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی البرز با اشاره به اینکه 28 واحد مسکونی برای زلزله زدگان سرپل ذهاب به سپاه و بسیج استان البرز سپرده شد، گفت: 67 درصد این واحدها پیشرفت فیزیکی داشته ولی دست بسیج سازندگی برای اتمام آن خالی است.

وی با بیان اینکه 14 گروه جهادی شامل 421 برادر و 110 خواهر جهادی به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه خدمت‌رسانی کردند، تصریح کرد: 4 هزار نفر در سال گذشته تحت عنوان نهضت سواد آموزی آموزش داده شد که رتبه سوم کشوری را کسب کرد.

ترکاشوند با تاکید بر اینکه نزدیک به 70 پروژه در 10 محله محروم استان البرز توسط بسیج سازندگی افتتاح شد، بیان کرد: نزدیک به 2 میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل در استان البرز توسط بسیج سازندگی پرداخت شد که 120 نفر شغل ایجاد شد.

وی با اشاره به 80 پروژه عمرانی که توسط جهادگران سازندگی در سطح استان البرز کلید خورد، خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها تا نیمه سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد و تسهیلات سازندگی در سال جاری با تشکیل تعاونی‌ها محقق می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی البرز با بیان اینکه طرح اعتلای بسیج در حوزه کشاورزی نیز ورود می‌کند، اشاره کرد: با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از 100 میلیون تومان تا 3 میلیارد تومان تسهیلات به تعاونی‌ها پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح کرامت 10 محله کرج را شامل می‌شود، اضافه کرد: در نظر داریم 4 محله دیگر به طرح خدمت رسانی کرامت کرج افزوده شود تا به 14 مرحله افزایش یابد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار