روحانی:

راجع به قدرت و بنیه دفاعی خود با کسی مذاکره نمی‌کنیم/ خروج امریکا از برجام، پشیمانی تاریخی برای این کشور است

رئیس جمهور گفت: اگر آمریکا از برجام خارج شود برایش پشیمانی تاریخی به همراه خواهد داشت.
کد خبر: ۹۰۱۳۶۸۸
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ دکتر روحانی امروز در جمع مردم سبزوار در ورزشگاه شهید مظهری این خروج امریکا از برجام، پشیمانی تاریخی برای این کشورشهرستان افزود: آمریکادر ۴۰ سال گذشته همیشه علیه ملت ما فتنه کرده است، اما هیچگاه در برابر عظمت نظام وملت ایران کاری از پیش نبرده ونخواهد برد.

وی افزود: امریکاییان نسبت به برجام چند طرح مورد نظر دارند یا از آن خارج بشوند یا به ان لطمه بزنند و یا راه خود را از اروپا جدا کنند، اما ملت بزرگ ایران بدانند هفته آینده در کشور ما تغییری ایجاد نخواهد شد، زیرا در برابر هر تصمصم ترامپ ما برنامه‌ای داریم.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه درسال ۹۷ بنا به پیش بینی‌های صورت گرفته ما ۱۰۰ میلیارد دلار در امد نفتی و غیر نفتی خواهیم داشت افزود:این در حالیست که کل مخارج ما در سال ۹۷، ۷۰ میلیارد دلار است بنا بر این ما هیچ گونه مشکلی برای تهیه ارز و اداره کشور نخواهیم داشت.

وی خطاب به اروپاییان و امریکائی‌ها گفت: ملت ما به عهدی که در برجام بسته است وفادار است، اما ما راجع به سلاح و دفاع کشورمان با کسی مذاکره نخواهیم کرد و هر مقدار سلاح و موشک که مورد نیازمان باشد میسازیم و انبار میکنیم و به کسی ربطی ندارد.

رئیس جمهور تاکید کرد: ما راجع به قدرت و بنیه دفاعی خود با کسی مذاکره نخواهیم کرد.

دکتر روحانی افزود: ما با تروریزم در هر جای منطقه که باشد مبارزه خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد که هر روز یک داعش جدید در منطقه ایجاد شود. ما صلح و ثبات و امنیت منطقه را میخواهیم.

وی تاکید کرد: ما به دنیا میگوییم اهل جنگ نیستیم، اما اهل دفاعیم و قاطعانه از منافع خود دفاع میکنیم و در برابر هر توطئه‌ای می‌ایستیم.

رئیس جمهوری گفت: از سال ۹۲ تلاش کردیم با طرح ایران هراسی که آمریکا و صهیونیست‌ها در دنیا ترویج کرده بودند مبارزه کنیم و به دنیا بگوییم مردم ایران صلح طلب هستند، تلاش کردیم در عرصه سیاست خارجی با کمترین هزینه، اما با عزت و سربلندی به اهداف خویش دست بیابیم.

وی افزود: تلاش کردیم به مردم دنیا بگوییم تحریم هسته‌ای ایران یک کار غلط بوده و دنیا باید از طرح نادرست خود عقب نشینی کند، همانطور که رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس پیروز شدند، دیپلمات‌های سرافراز ما هم با بهترین و منطقی‌ترین شیوه با قدرت‌های بزرگ جهان سخن گفتند و حرف و منطق خود را به کرسی نشاندند.

دکتر روحانی افزود: با این تلاش‌ها ما از آذر ۹۲ بخشی از تحریم‌ها در زمینه پتروشیمی، خودرو سازی و فلزات گرانب‌ها را شکستیم و بخش دیگری از این تحریم‌ها نیز از سال ۹۴ با توافق نهایی با ۶ قدرت بزرگ جهان برداشته شد.

وی گفت:دو برابری فروش نفت، آغاز مبادلات بانکی با سراسر دنیا، و تسهیل شرایط بیمه، صادرات و واردات از جمله این موارد بود.

رئیس جمهوری افزود: با وجود همه کارشکنی‌های آمریکا، در این مدت ما به همه تعهدات خود نسبت به دنیا عمل کردیم و در این مدت مردم جهان به ایران به عنوان یک قدرت بالیدند.

دکتر روحانی افزود: هیچ کسی در دنیا نیست که بگوید کار ما اشتباه بوده است به جز یک کشور کوچک و یک رژیم، فقط امریکا، رژیم منحوس صهیونیستی و عربستان معتقدند برجام اشتباه بوده است.

او با تشکر از ملت بزرگ ایران، رهبر معظم انقلاب و نیرو‌های مسلح افزود: همه دست به دست هم دادند تا برجام به ثمر بنشیند.

دکتر روحانی گفت:ترامپ از ۱۵ ماه پیش مرتب تکرار میکند که برجام بدترین توافقی بوده که امضا شده و ایران در این توافق بر سر آمریکا کلاه گذاشته است، ما سر کسی کلاه نگذاشتیم و در مذاکرات منطقی صحبت و عمل کردیم، با ۶ کشور جهان مذاکره و توافق کردیم که سازمان ملل نیز این توافق را تایید کرده است.

رئیس جمهوری همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بهره برداری از ۴۳۶ طرح با بیش از ۳ هزار میلیارد تومان و ۲۰۰ میلیون یوروهزینه در سفر دو روز ه. اش به خراسان رضوی افزود: این طرح‌ها نشانگر حرکت اقتصادی مردم غیور خراسان رضوی است.

دکتر روحانی گفت: در سال گذشته در ۳۱ استان به جز ۶ استان کشور نرخ بیکاری پایین امده و وضع اشتغال بهتر شده است که یکی از استان‌های سرامد در اشتغالزایی در سال گذشته خراسان رضوی با ایجاد ۱۲۴ هزار شغل است که این به معنای تلاش کار آفرینان، بخش خصوصی، کارگران و فرهیختگان استان است.

وی افزود: ۱۵ درصد افزایش صادرات،۱۸ درصد افزایش ترانزیت کالاو رشد ۲۲ درصدی تراز بازرگانی در سال گذشته نسبت به سال قبل نشاندهنده حرکت خراسان رضوی در مسیر رشد و تعالی است.

رئیس جمهوری گفت: از ۶ هزار رشته قنات استان خراسان رضوی به طول ۴ هزار کیلومتر، حدود ۲ هزار کیلومتر در حال احیا است و با توجه به کاهش ۵۰ درصدی بارندگی در استان نسبت به سال قبل، طرح‌های لوله گذاری برای انتقال آب در حال اجرا است که ۷۵ در صد این طرح‌ها اجرایی شده است و ۵۰۰ کیلومتر دیگر لوله گذاری در استان در حال انجام است.

وی از خراسان رضوی با ۳۰ میلیون زائر در سال گذشته به عنوان قطب گردشگری کشور یاد کرد و افزود: ایران هرچه دارد از برکت مولایمان علی ابن موسی الرضا (ع) است.

دکتر روحانی گفت:در طول دولت‌های گذشته تا اول سال ۹۲، سامانه‌های نوین ابیاری در خراسان رضوی فقط در ۱۱۰ هزار هکتار اجراشده بود که در ۴ سال گذشته بیش از نصف این مقدار یعنی ۵۶ هزار هکتار از اراضی خراسان رضوی به این سامانه‌های نوین مجهز شده اند.

وی استان خراسان رضوی را با وجود توان تولید بیش از ۱۳ میلیون کنستانتره و ۱۲ میلیون تن گندله قطب صنعتی کشور به ویژه در صنعت فولاد بر شمرد.

دکتر روحانی در پایان به مردم سبزوار برای اجرای همه طرح‌های مصوب دولت از جمله تکمیل خط راه آهن سبزوار، تکمیل بیمارستان حشمتیه و تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری این شهرستان به زودی تکمیل شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها