با تصویب قانون منع مسافرتی و دیگر سیاست‌های نابجا از جمله مخالفت با تجارت آزاد دردولت ترامپ میزان گردشگران خارجی آمریکا 6 درصد کاهش یافت.
کد خبر: ۹۰۱۳۷۵۵
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵


به گزارش خبرگزاری بسیج، گزارش اتحادیه مسافرتی آمریکا حاکی از این است که میزان گردشگران آمریکا در فاصله سال‌های 2015 تا 2017، 6 درصد کاهش یافته است. گزارش این اتحادیه همچنین از کاهش گردشگران ترکیه هم حکایت دارد که در طی این دو سال بیش از 6.7 درصد کمتر شده است.

در این میان بیشترین افزایش گردشگری مربوط به استرالیا بوده که در فاصله سال‌های 2015 و 2017، به میزان 22 درصد افزایش یافته است. 

بر اساس این گزارش، جمعیت گردشگران کانادا 21 درصد، عربستان 20 درصد، انگلیس 17 درصد، امارات 16 درصد، تایلند 14 درصد، چین 9 درصد، آلمان 8 درصد، فرانسه 4 درصد و ایتالیا با 2 درصد رشد همراه بوده است. 

طی دو سال گذشته ترامپ با سیاست‌های جدیدی آمریکا را پیش می‌برد، سیاست‌های این رئیس جمهور بیشتر با شعارهای مخالفت با تجارت آزاد با کشورهای دیگر است. ترامپ حتی تأکید دارد دیواری بین آمریکا و مکزیک کشیده شود.

پیشتر اعلام کرد هزینه این دیوار را خود مکزیکی‌ها باید بپردازند اما اخیراً به کنگره اعلام کرده است برای این کار بودجه‌ای منظور کند.

همچنین آمریکا قانون منع مسافرتی را تصویب کرده است که بر اساس آن 7 کشور عمدتا مسلمان نمی‌توانند به این کشور سفر کنند. 

دلیل افت بیش از اندازه گردشگران ترکیه هم حملات تروریستی و کودتای نافرجام در این کشور است که باعث شد از حضور گردشگران خارجی در این کشور به شدت کاسته شود. 

ارسال نظرات