درشهرکرد برگزارشد؛

هم اندیشی مسئولان هیئت رزمندگان وپایگاه مسجدجامع درشهرکرد

نشست هم اندیشی مسئولان هیئت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری وپایگاه مقاومت شهداء مسجدجامع شهرکردبرگزار شد.
کد خبر: ۹۰۱۳۷۵۷
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج ازاستان چهارمحال وبختیاری؛حجت الاسلام والمسلمین کریم سرافراز، روحانی هیئت رزمندگان اسلام استان در این نشست با اشاره به فرارسیدن ایام پرفضیلت ماه مبارک رمضان بر ضرورت برنامه ریزی دقیق ویژه این ماه پرخیر و برکت تأکید کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام، گفت: ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت الهی است و باید برای ورود به به این ضیافت آمادگی کامل داشته باشیم تا بتوانیم در این مهمانی بزرگ الهی،که میزبان خداوند است، بهره معنوی کامل و شایسته ای را ذخیره قیامت خود کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز افزود: تفاوت عمده در ضیافت الهی با مهمانی های بندگان در این است، که محور ضیافت الهی بهره معنوی،تقوا،مبارزه با نفس و امیال نفسانی است؛ اما در مهمانی بندگان محوریت ضیافت با طعام و خوراک دنیوی می باشد.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی، ادامه داد: هدف از ضیافت الهی، رسیدن به قرب الی الله و کسب رضایت پروردگار عالمیان است؛لذا باید مهمان در این ضیافت مراقبت بسیاری کند و با آمادگی معنوی قبلی وارد این مهمانی بافضیلت شود.

وی، رسالت هیئت های مذهبی بویژه هیئت رزمندگان اسلام را در آماده سازی معنوی جمعیت مخاطب خطیر دانست و گفت: برنامه های هیئت باید در این ایام پرفضیلت بسیار دقیق، پرمحتوا و جذاب باشد، تا ان شاءالله مهمانان ضیافت الهی بتوانند با حضور در مراسم های ویژه این ماه بهره کامل معنوی را ببرند.

روحانی هیئت رزمندگان اسلام استان، ادامه داد: برگزاری محافل انس با قرآن کریم در ماه بهار قرآن، مناجات و ادعیه و ویژه برنامه های شبهای بافضیلت قدر دارای اهمیت بالا است؛ لذا می طلبد برنامه ریزی دقیق در این زمینه صورت گیرد .

وی جذب جوانان و نوجوانان در برنامه های بسیج و هیئت های مذهبی دارای اهمیت بسیاربالا در راستای مقابله با جنگ نرم دشمنان انقلاب اسلامی دانست و گفت:پایگاه های مقاومت بسیج مساجدو هیئت های مذهبی بویژه هیئت رزمندگان اسلام با دعوت از سخنرانان و مداحان مجرب و ولایی می توانند نقش بسزایی در جذب نسل جوان د اشته باشند.

در این جلسه نیز مدیراجرایی هیئت رزمندگان اسلام استان با تبریک میلاد منجی عالم بشریت (ارواحنافداه) و خیر مقدم گویی به حضار با اشاره به گزارشی از فعالیت های جاری هیئت  گفت: با توجه به تقارن ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی علیه السلام و لیالی باعظمت قدر با سالروز رحلت جانگداز معمار کبیر انقلاب، برنامه های ویژه ای در مسجد جامع شهرکرد اجرا خواهد شد.

حمید رضا توسلی افزود: برنامه های یک ماهه ماه ضیافت الهی در مسجد جامع شهرکرد شامل؛ اقامه نمازهای جماعت در سه نوبت، سخنرانی و دعای ابوحمزه ثمالی بعد از افطار، جزء خوانی قرآن کریم پس از اقامه نماز جماعت صبح و سخنرانی و بیان احکام بعد از نماز جماعت ظهر و عصر  می باشد.

وی ادامه داد: محافل انس با قرآن، دعا، سخنرانی های موضوعی و ...، برای حضور بیشتر جوانان در این برنامه های معنوی پیش بینی شده است.

 تبادل نظر و ارائه  پیشنهاد حاضرین از دیگر برنامه های این هم اندیشی بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار