خبرهای داغ:
رییس اداره قرآنی اداره کل اوقاف گلستان خبر داد؛

ثبت نام بیش از 6 هزار گلستانی در مسابقات سراسری قرآن کریم

رییس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان از ثبت نام بیش از 6 هزار نفر در مسابقات قرآن کریم استان خبر داد و گفت: این مسابقات همزمان با چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کشور در حال برگزاری است.
کد خبر: ۹۰۱۳۸۰۹
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، حجت الاسلام مصطفی فرخی در حاشیه برگزاری این مسابقات اظهار کرد: مرحله شهرستانی چهل و یکمین مسابقات قرآن کریم از 16 تا 22 اردیبهشت ماه جاری در 8 شهرستان استان گلستان در حال برگزاری است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات در دو گروه خواهران و برادران، تصریح کرد: شرکت کنندگان این مسابقات در 11 رشته شامل حفظ، قرائت، ترتیل، تفسیر، معارف، آواها و نغمات دینی با یکدیگر به رقابت می پردازند.

فرخی همچنین با اشاره به ثبت نام 6 هزار و 500 نفر گلستانی در این مسابقات گفت: بیش از 500 نفر از ثبت نام کنندگان در این مسابقات از شهرستان علی آباد کتول بوده اند.

آیت الله عبدالهادی حسینی شاهرودی نیز با اشاره به آیات قران کریم، گفت: بهشت درجات مختلفی دارد که بر اساس امتیازات حاصل از اعمال نیک انسان، به وی اعطاء می شود.

وی اظهار کرد: در روز قیامت به قاری قرآن می گویند قرآن بخوان و آنگاه هر آنچه توانست آیات قرآن را بخواند، از درجات بهشت به وی اعطاء می کنند.

آیت الله شاهرودی با اشاره به امتیازات قرآن کریم بر اساس احادیث و روایات، گفت: گوش دادن و نگاه کردن به آیات قرآن ثواب دارد. خواندن منظم قرآن نیز مانع آلزایمر و خرفتی انسان می شود. کسی که قرآن می خواند همچنین از چشم خود بهتر بهره می برد و کم سو نمی شود. عذاب پدر و مادر قاری قرآن در قبر کم می شود، حتی اگر پدر و مادرش کافر باشند. قرآن سبب رفع زنگال و جلای دل شده و قرائت آن در خانه سبب افزایش جمعیت نیز می شود/زرین نامه

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار