پژوهشگر فضای مجازی در گفت‎و گو با «بسیج»:
پژوهشگر فضای مجازی و رسانه گفت: متاسفانه برخی جریانات داخلی تلگرام را بستری برای شبکه رای و دوقطبی سازی جامعه می دانند و ترور پیام رسان‎های داخلی توسط این جریان مافیای تلگرام در حال انجام شدن است.
کد خبر: ۹۰۱۳۸۵۲
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
سید علیرضا آل داود پژوهشگر فضای مجازی در گفت‎و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج پیرامون قطعی تلگرام و استقبال مردم از پیام رسان‌های داخلی عنوان کرد: اقبال عمومی مردم از پیام رسان‎های داخلی از زمانی که از پشت پرده‎های تلگرام توسط رسانه‌ها مطلع شدند بسیار چشمگیر بوده است و به موازات این استقبال نیز مدیران پیام رسان‌های داخلی در حال تقویت سرویس هایشان هستند.
وی بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از دشمنان، ضدانقلابیون و افرادی که منافع خاصی در تلگرام داشتند، بر این باورند که مردم از پیام رسان‌های داخلی استقبال نکردند اما این چنین نیست و مردم نشان دادند که از پیام رسان‌های داخلی استفاده می‌کنند و به دستاوردهای نوجوانان و جوانان نخبه کشور در این حوزه اعتماد دارند.
آل داود پیرامون علت قطعی تلگرام اظهار داشت: جریانی به صورت رایگان و vip برای تلگرام، CDNهای داخلی و سرورهای تولید محتوای داخلی ارائه کرده بود و به موازات اینکه به این پیام رسان صهیونیستی خدمات رایگان رائه می‌دادند، همین خدمات را از نرم افزارهای داخلی محروم کرده بودند و متاسفانه تاکنون نیز این امکانات در اختیار پیام رسان‌های داخلی قرار نگرفته است.
وی افزود: سرعت پایین پیام رسان‌های داخلی به علت بحث فنی نبوده بلکه بحث زیر ساختی و پهنای باند آن است که بایستی دولت تامین کند که دولت تا کنون کمک حداقلی کرده است.
آل داود بیان کرد: متاسفانه جریان داخلی بستری را در تلگرام ایجاد کرده و در مقاطع مختلف بسیار منفعت برده است و ترور پیام رسان‎های داخلی توسط مافیای تلگرام در حال انجام شدن است.
وی مقایسه وضعیت کنونی پیام رسان‎های داخلی را با پیام رسان تلگرام صحیح ندانسته و افزود: به دلیل نابرابری امکانات این مقایسه کاملا اشتباه است.
ارسال نظرات