دبیر انجمن صنایع لبنی از کاهش صادرات 11 درصدی صادرات محصولات لبنی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه مشکل بازار عراق کماکان وجود دارد این روند کاهشی ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۹۰۱۳۸۵۶
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، رضا باکری از کاهش صادرات محصولات لبنی کشور خبر داد و اظهار کرد: در سال 96 نسبت به سال 95 با 11 درصد کاهش صادرات لبنیات مواجه بودیم.

دبیر انجمن صناع لبنی درباره مشکل صادراتی بازار عراق افزود: مشکل بازار عراق کماکان وجود دارد و حتی تعرفه‌های جدید که وضع شده همان 25 درصد باقی مانده که بر روی صادرات تاثیر گذاشته است و این روند کاهشی ادامه خواهد داشت.

وی درباره پرداخت مشوق‌های صادراتی نیز گفت: 150 میلیارد تومان مشوق‌های صادراتی سال  95 پرداخت و تسویه  شده است و 30 میلیارد تومان مشوق صادراتی 3 ماهه اول سال 96 باقی مانده که باید پرداخت شود.

باکری به جز سه ماهه اول سال 96 برای مابقی ماه‌های 96 مصوبه‌ای برای پرداخت مشوق‌های صادراتی نداشتیم ادامه داد: برای سال 97 از طرف دولت 200 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده که 50 میلیارد تومان برای خرید تضمینی شیر خام و 150 میلیارد تومان برای مشوق‌های صادراتی در نظر گرفته شده که در حال نوشتن آیین نامه ها و ضوابط آن هستند.

دبیر انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه در حال حاضر کاری برای توزیع شیر مدارس صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مطالبات توزیع شیر مدارس سال 94 پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه برای سال 95 مبلغ 185 میلیارد تومان از سوی دولت در نظر گرفته شده که از طرف آموزش و پرورش در حال پرداخت است، گفت: در سال 96 شیری توزیع نشده است.

ارسال نظرات