آمریکایی ها با انقلاب اسلامی در ایران در سال های ۵۶ و ۵۷ جنگیدند و هزاران نفر را در خیابان های این مملکت به فرمان شاه به خاک و خون کشیدند. اما انقلاب پیروز شد...
کد خبر: ۹۰۱۳۹۷۹
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، آمریکایی ها با انقلاب اسلامی در ایران در سال های 56 و 57 جنگیدند و هزاران نفر را در خیابان های این مملکت به فرمان شاه به خاک و خون کشیدند. اما انقلاب پیروز شد، شاه از مملکت فرار کرد و آمریکایی ها با خفت و خواری، کشور را ترک کردند.
تحریم ملت ایران به همراه راه اندازی کودتا، جنگ داخلی و جنگ خارجی و انواع نبرد نرم در دستور کار دولت آمریکا قرار گرفت. فشار و تحریم آمریکا به ویژه پس از تسخیر لانه جاسوسی تشدید شد و تا کنون هم علی رغم پیمان برجام، در دستور کار آمریکایی هاست.
البته از دشمن، دشمنی انتظار می رود نه دوستی و زندگی و همزیستی مسالمت آمیز. 
هر کس این توهّم را دارد، یا خائن است یا خام و ساده اندیش!
یکی از شیرین کاری های دشمن در مقوله تحریم آن است که حریف را وادار کند خودش، خود را تحریم کند تا زحمت آنها کمتر شود و چنگال تحریم در درون و بیرون، گلوی مردم را تا مرز خفگی و تسلیم، فشار دهد.
سه لایحه فاجعه آفرین که با هدف خودتحریمی طراحی شده دشمن است، این روزها در دستور کار مجلس است؛
1- الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم
2- اصلاح قوانین مبارزه با تأمین مالی تروریسم
3- لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی
این سه لایحه درخواست گروه ویژه اقدام مالی «اف.اِی.تی.اف» از ایران است. دولت با اصرار و درخواست اولویت از مجلس می خواهد این لوایح را تصویب کند تا نشست تیر ماه آینده که پایان مهلت ایران برای انجام اقدامات باقی مانده در «برنامه اقدام» محسوب می شود، «اف.اِی.تی.اف» مشکل تحریم بانکی ایران را حل کند!
اشتهای «اف.اِی.تی.اف»  در همین جا متوقف نمی شود، آنها پیش از این از ایران خواسته بودند «الحاق ایران به کنوانسیون سازمان ملل برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی» یا همان «پالرمو» را امضا کند. دولت در بهمن ماه سال گذشته با دستکاری در ترجمه این پیمان، لایحه ای به مجلس داد. متأسفانه نمایندگان مجلس علی رغم دیدگاه های کارشناسی معطوف به صیانت از منافع و مصالح ملی، آن را تصویب کردند. اما شورای نگهبان با هوشمندی و دقت در کاستی های این پیمان، ایرادات زیادی به آن گرفت که بعید است مجلس در بررسی مجدد بتواند نظر شورای نگهبان را تأمین کند.
گروه ویژه اقدام«اف.اِی.تی.اف»  از سال 1989 میلادی با پیشنهاد کشورهای موسوم به گروه «جی 7 »تشکیل شد. مأموریت این گروه این بود که به سازمان های آزادی بخش که درگیر مبارزه با آمریکا و رژیم صهیونیستی و غرب هستند، پول و به تبع آن سلاح نرسد و آنها از بیرون کمکی را دریافت نکنند تا به راحتی توسط استکبار جهانی سرکوب شوند. قرائت آنها از تروریسم و تعریف آنها از پولشویی مشخص بود. لذا از سال 2009 ایران را به بهانه حمایت از تروریسم - بخوانید حمایت از مردم مسلمان فلسطین و مخالفت با استمرار غصب سرزمین فلسطین و حمایت از حزب الله لبنان - در لیست سیاه خود قرار دادند.
«اف.اِی.تی.اف»  تا سال 2016 ایران را همچنان در لیست سیاه خود قرار داده بود. این در حالی بود که قانون مبارزه با پولشویی در سال 1386 شمسی در مجلس به تصویب رسیده بود، ایران عملاً از همین سال همکاری با «اف.اِی.تی.اف»  را آغاز کرده بود. قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم هم اواسط بهمن 1394 در مجلس تصویب شد. اواخر دی ماه 1394 که برجام قرار بود اجرایی شود، معلوم شد که تحریم های 
بانکی برداشته نشده است. وقتی علت را جویا شدند، گفتند برای اینکه ایران در لیست سیاه «اف.اِی.تی.اف»  قرار دارد. حال آنکه «اف.اِی.تی.اف»  دستپخت حد اقل 4 کشوری بود که در «جی 7» عضو و در مذاکرات برجام هم روبه روی ما نشسته بودند. قاعدتاً نباید این بهانه مانع برداشتن تحریم ها می شد.
معلوم شد آنها بی بهانه و با بهانه قرار است نه تنها تحریم ها را برندارند، بلکه زیرساخت های آن را محکم تر هم بکنند. حال همین تبهکاران بین المللی با مکانیزم اف.اِی.تی.اف هم می خواهند تحریم ها را از بیرون، همچنان که تا کنون تداوم بخشیده اند، ادامه دهند و نیز با مکانیزم سه لایحه در دستور کار دولت و مجلس، از درون عملیاتی کنند.
اف.اِی.تی.اف به ایران هشدار داده است که اگر این سه لایحه را تصویب نکنید و مفاد آن را عملیاتی نکنید، همچنان در لیست سیاه باقی خواهید ماند و عملاً هیچ سرویس بانکی به مردم و دولت ایران در جهان ارائه 
نمی شود و به عنوان یکی از کشورهای پر ریسک و غیر همکار معرفی می شود و هیچ شرکت و بنگاه اقتصادی در جهان با شما معامله نخواهد کرد. دولت ما هم از ترس مرگ می خواهد با عملیاتی کردن این سه لایحه، خودکشی کند! لذا مجلس باید مردانه در برابر این توطئه از درون بایستد.
تحریم های کاتسا در کنگره و کاخ سفید آمریکا که سپاه پاسداران را نشانه گرفته اند، ترجمه عملی و تحت اللفظی همین سه لایحه است. آمریکایی ها و اروپایی ها، سپاه را به جرم مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه، در کاتسا تحریم کرده اند. اگر دولت این سه لایحه را بپذیرد، به حکم اف.اِی.تی.اف، بانک های ایران در داخل حتی نمی توانند حقوق ارتش و سپاه را بپردازند! مفهوم این اقدام آن است که؛ کاری را که آمریکا در داخل نمی تواند انجام می‌دهد، کسانی در ایران به نمایندگی از دولت آمریکا انجام ‌می دهند! بی مهری به سپاه در برخی تریبون های دولتی هم مقدمه همین خودتحریمی است.
ملت یمن زیر بمباران وحشیانه هواپیماهای آمریکایی قطعه قطعه می شوند. مردم ایران و هلال احمر ایران حتی حق ندارند دارو و غذا به زنان و کودکان یمنی برسانند. هواپیمای هلال احمر در آسمان صنعا توسط سعودی ها تهدید به حمله می شود و برمی گردد، چون آمریکایی ها و شرکای منطقه ای 
آنها، انصارالله را تروریست می دانند. از آن طرف، آمریکا و شرکای منطقه ای اش 
ده ها گروه تروریستی را در عراق، یمن، سوریه و... تحت عناوین داعش، جبهة النصره، احرار الشام و... تجهیز می کنند و دو دولت مستقل با حکومت قانونی را از وسط، دو نیم می کنند و یک کشور جعلی به نام داعش به وجود می آورند، اف.اِی.تی.اف صدایش درنمی آید و همچنان سرویس مالی به گروه های تروریستی یاد شده می دهد! آنها در هر نقطه دنیا با پولشویی از مواهب اف.ای.تی.اف برخوردارند.
آمریکایی ها و اروپایی ها به راحتی با الصاق برچسب تروریسم و حامی تروریسم به افراد و نهادهای ایرانی، مدام هزینه همکاری های اقتصادی با ایران را بالا می برند و وزارت خزانه داری آمریکا با قاطعیت برای هر شرکتی که با ایران همکاری می کند، فاکتور جریمه می فرستد. دارایی های ایران همچنان بلوکه است و گاهی به بهانه هایی هم مصادره می شود. تحریم ها نیز هر روز افزون تر می شود. دولت ما همچنان در رؤیای اجرای برجام، در خواب غفلت گفتگوهای بی حاصل است. مجلس که یک بار در تصویب برجام، از یک سوراخ گزیده شد، نباید در تصویب این لوایح مشکوک و فریبنده، دوباره گزیده شود و با دست خود تحریم ها را به داخل کشور تسری دهد. فقط چشم باز می خواهد تا منافع و مصالح ملی، بر اثر یک غفلت تاریخی، ذبح نشود.
محرمانه کاری دولت در این زمینه باعث شده است که نخبگان و افکار عمومی و رسانه ها به نقد جدی این لوایح وارد نشوند. اکنون که این لوایح در صحن علنی مجلس مطرح است امیدواریم نمایندگانی که صدای آنها از رادیو مجلس به صورت زنده پخش می شود، پرده از روی این محرمانگی ها بردارند و مردم را از فاجعه ای که قرار است در آینده رخ دهد، مطلع کنند.
تغییر سیاست های منطقه ای ایران و محدود کردن قدرت موشکی که با توطئه برجام 1 و 2 ممکن نشده است، نباید از طریق اف.اِی.تی.اف عملیاتی شود.

یادداشت رسالت/ سید مسعود علوی

ارسال نظرات