سردار اکبرنژاد: در سایه ایثارگری رزمندگان و شهدایی که از هوش و تفکر استراتژیکی که فراتر از مکان و زمان برخوردار بودند حرکات دشمن را که می‌رفت برای حمله مجدد تدارک ببیند بسته شد.
کد خبر: ۹۰۱۴۰۴۸
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سردار ابوالقاسم اکبرنژاد  در یادواره شهدای خان‌طومان با بیان اینکه تغییر و تحولات محیط جغرافیایی برگرفته از تفکر انسان است، اظهار کرد: امروزه اساس استراتژی و راهبردها بر جغرافیا استوار است که اگر نگاه درستی بر جغرافیای کشورهای توسعه‌یافته داشته باشیم، توازنی بین سیاست‌های امنیتی داریم که بر پدیده‎های مهمی به‌نام مثلث استراتژیک استوار بوده که این مثلث بر قابلیت‌ها، تعهدات و منافع بنا شده است.

وی با اشاره به اینکه قابلیت‌ها شامل عوامل تولید ثروت و قدرت در حوزه سیاسی، اقتصادی و نظامی است، افزود: تعهدات بر مبنای امنیت، ثبات و توسعه، حیات سیاسی، حاکمیتی و تعهدات بین‌المللی و منطقه‎ای را شامل می‌شود.

رئیس اداره مشترک عملیات کل سپاه پاسداران تصریح کرد: منابع مولد انرژی، مواد معدنی و در اصلاح قدرت اقتصادی امروزه منابع استراتژیک و تسلط بر حاکمیت‌ها و واحدهای سیاسی و جغرافیایی را برای حاکمان و صاحبان اندیشه و خرد رقم می‌زند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: به اعتقاد بسیاری از دانشمندان حوزه جغرافیای سیاسی، جهان دستخوش تحولات عظیم قدرت سیاسی در کره زمین است، به‌خصوص تحولاتی از جنس قدرت‌های امروز مثل روسیه در شرق اروپا و ایران در جنوب غربی آسیا و ...که این تحول اخیر در جنوب غربی آسیا برگرفته از منشأ انقلاب اسلامی است.

اکبرنژاد یادآور شد: انقلاب اسلامی این قدرت نوظهور سبب شد هژمونی غالب در منطقه و جهان را در هم آمیزد و نظام نظم حاکم در چند دهه گذشته در این منطقه را از هستی ساقط کند که این انقلاب برگرفته از سه پدیده استراتژیک به‌نام پدیده ایدئولوژیک از جنس شیعه و نهضت عاشورایی است.

وی ادامه داد: پدیده دوم، رهبری از جنس رهبران الهی، رهبری بی‌بدیل است که با انگشت اشاره نهضتی را به تکاپو و قیام واداشته که توانست این هژمونی عظیم غرب را به چالش بکشد.

رئیس اداره مشترک عملیات کل سپاه پاسداران پدیده سوم  را مردمی انقلابی از جنس عاشورایی و از جنس روح الهی برشمرد و گفت: به انطباق این مثلث استراتژیک، ایدئولوژیک رهبری و مردم و انطباق آن با مثلث استراتژیک قبلی توانست موقعیتی را در جهان به‌وجود آورد که اساسا این پرسش را مطرح می‌کنند که انطباق این دو مثلث استراتژیک بر یکدیگر می‌تواند متضمن چه پدیده‌ای باشد و چه آینده‌ای در جهان رقم بزند.

این مسؤول افزود: اگر جهان را یک پیکره واحد و منسجم به‌حساب آوریم انطباق این مثلث استراتژیک باهم برای این پیکر و واحد جهانی حکم قلب تپنده جهان دارد، برای جهانی بدون این قلب تپنده هر حرکت و اتفاقی که در این پیکره رخ دهد درد عظیم این قلب تپنده است.

اکبرنژاد اضافه کرد: صاحب این قلب تپنده شهدایی هستند که با درک درست از چنین موقعیت جانفشانی کردند، این اتفاق مثلث انطباق مثلث استراتژیک سبب شده دشمن راهبردهای جهانی و امنیت ملی خود را متمرکز این نقطه کند.

وی تصریح کرد: راهبرد امنیت ملی جهانی آمریکا این شیطان بزرگ برای تأمین امنیت سیاره زمین اشتغال 6 نقطه استراتژیک جهان به حاکمیت خلیج فارس است که می‌خواهد خود بر این انطباق استراتژیک مدیریت کند.

رئیس اداره مشترک عملیات کل سپاه پاسداران گفت: آمریکا سعی دارد در سایه این راهبرد ملی دست بر استراتژیکی بزند که این کانونیت را که در چهار دهه تحت تأثیر قرار داده و از هم پاشیده دوباره در اختیار بگیرد و برای آن سه راهبرد کلان در منطقه در نظر گرفته است که شامل حفظ امنیت غرب، تأمین امنیت رژیم اشتغالگر و حفظ هم‌پیمانان منطقه‌ای است که برای رسیدن به این منظور راهبردهای دیگری برای دستیابی به منطقه مرزی و استراتژیک اتخاد کرده است.

این مسؤول با اشاره به اینکه برای رسیدن به این مقصود اتفاقاتی در منطقه رقم زده که از جمله آن ایجاد تفرقه در بین مسلمانان جهان اسلام و انحراف مسیر بیداری اسلامی در منطقه است، افزود: برای رسیدن به این منظور چهار هدف را دنبال کرده است که از جمله ایجاد سازمان بی‌نظم‌کننده، ایجاد بی‌نظمی و تثبیت بی‌نظمی در منطقه است.

اکبرنژاد بیان کرد: دشمن برای ورود به منطقه به‌عنوان عاملی که بی‌نظمی را از بین ببرد وارد منطقه شد که هدف آن جابه‌جایی خطوط مبارزه بود یعنی به‌جای اینکه مسلمانان توجه خود را در سایه دین‌داری به نظام سلطه و این غده سرطانی کند خطوط مبارزه مسلمانان از سرزمین فلسطین اشتغالی به کانون جهان اسلام و در بین مسلمانان کشیده شود و به‌جای اینکه همه نگاه‌ها به نظام سلطه و جامعه بحرانی جامعه اسلام باشد مسلمانان به داخل و درون خود مشغول شوند.

رئیس اداره مشترک عملیات کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: آنها نظریه‌ای دادند که مسلمانان علیه مسلمانان باشند و وقتی این اتفاق بیفتد در سرزمین اسلامی با نیرو و منابع مسلمان، همه خرابی ناشی از این اقدام دشمن متوجه مسلمان و تضعیف جبهه اسلام و تغییر خطوط از سرزمین اشتغالی به سرزمین شیعه و مسلمان و انحراف در جنبش بیداری اسلامی شود.

این مسؤول اظهار کرد: در میدان نبرد دیروز دشمن در سایه سرگیجه استراتژیک و سردرگمی راهبردی خود برای نابودی انقلاب و محدود کردن انقلاب هشت سال جنگ تحمیلی را راه‌اندازی کرد اما نتیجه این شد که نتوانست انقلاب را نابود و محصور کند.

اکبرنژاد افزود: خطای استراتژیک دوم  دشمن این بود که در شعاع کانون نفوذ انقلاب آل‌سعود را وارد نبرد کرد و در سایه این استراتژیک غلط ما هم مرز با سرزمین اشتغالی و رژیم صهیونیستی شویم تا ارتش فرامرزی انقلاب و هم پیمانان مقاومت در کشور سرزمین اشغالی شکل گیرد.

وی گفت: در سایه ایثارگری رزمندگان و شهدایی که از هوش و تفکر استراتژیکی که فراتر از مکان و زمان برخوردار بودند حرکات دشمن را که می‌رفت برای حمله مجدد تدارک ببیند بسته شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها